Nokia sygnuje, Foxconn produkuje - przepis na sukces?

Nokia sygnuje, Foxconn produkuje - przepis na sukces?

Nokia sygnuje, Foxconn produkuje - przepis na sukces?
Źródło zdjęć: © nokia.com
Łukasz Skałba
10.01.2015 11:02, aktualizacja: 18.05.2016 14:36

Tablet Nokia N1 jest ciekawy z wielu powodów. Jest licencjonowany przez Nokię, produkowany przez Foxconn, jest bardzo podobny do iPada mini i kosztuje niewiele.

Ale czy to tłumaczy to, że zapotrzebowanie 28-krotnie przekroczyło, to co jest w stanie zaoferować producent? Albo był, bo nakład 20 000 sztuk sprzedał się w 4 minuty i 2 sekundy... Zamówień było ponad pół miliona (560 000). Trzeba dodać, że mowa tutaj nie o całym świecie tylko o Chinach.

Obraz
© nokia.com

Dlaczego produkt odniósł tak wielki sukces? Myślę, że z kilku powodów. Przede wszystkim tablet jest bliźniaczo podobny do iPada mini. Ma identyczną bryłę, wykonaną z podobnych materiałów, ten sam rozmiar ekranu i rozdzielczość. Dodatkowo tablet Finów jest cieńszy i lżejszy od urządzenia Apple. Ma 4 rdzenie zamiast dwóch i najnowszego Androida 5.0. A to wszystko w cenie prawie dwa razy niższej niż iPad! Produkt Apple podoba się bardzo dużej liczbie osób. Mimo to, niektórzy nie chcą wchodzić w zamknięty ekosystem firmy i nie mogą przekonać się do systemu iOS. Nokia N1 oferuje świetny design i jakość wykonania znaną z iPada oraz otwartość i uniwersalność systemu Android - dla niektórych ideał!

Drugim czynnikiem może być fakt, że Nokia to bardzo poważna i ugruntowana marka. Teraz klasyk telefonii debiutuje na rynku tabletów z Androidem. To musi działać na klientów.

Nokia N1 Tablet Hands On [4K English]

Niska cena wynika zapewne z niewysokiej marży oraz współpracy z firmą Foxconn. W jej fabrykach produkuje się wiele urządzeń a firma jest znana z oszczędności (np. niskich płac). Nokia w wypadku N1 za wzór przemysłowy oraz nakładkę Z Launcher.

Na sukces składa się zawsze wiele czynników. W przypadku tabletu Nokii są to z pewnością: porządne wykonanie, podobieństwo do iPada, renomowana marka oraz niska cena. Ciekawe, czy chiński sukces uda się powtórzyć na innych rynkach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)