BLIK jest już obsługiwany w 100 tysiącach terminali płatniczych

BLIK jest już obsługiwany w 100 tysiącach terminali płatniczych

płatności zbliżeniowe
płatności zbliżeniowe
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak
25.08.2015 07:29, aktualizacja: 25.08.2015 09:38

Jeśli szukacie alternatywy dla karty płatniczej, to powinniście wziąć pod uwagę naszego polskiego BLIK-a, który rozwija się znakomicie. Potwierdzają to liczby.

BLIK to system płatności mobilnych stworzony przez spółkę PSP (Polski Standard Płatności), którego udziałowcami są banki takie jak Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank (także Orange Finanse), PKO Bank Polski oraz Inteligo. Zasada działania jest bardzo prosta - dzięki smartfonowi (oraz aplikacjom banków) można zapłacić za produkty w sklepie, wypłacić pieniądze z bankomatu, zrobić zakupy w internecie czy nawet wysłać komuś bezpośrednio jakąś sumę. Jeśli jeszcze nie korzystaliście z tego rozwiązania, to może zaskoczyć Was fakt, jak wielką popularność zdobyło już w naszym kraju.

System ten wystartował dopiero 9 lutego 2015 roku, czyli całkiem niedawno, ale według oficjalnych informacji właśnie została przekroczona bariera 100 tysięcy obsługiwanych terminali płatniczych w naszym kraju. Pod tym pojęciem kryją się sklepy, kawiarnie oraz inne punkty handlowe i usługowe. Poza tym BLIK-a można też skorzystać w kilkudziesięciu tysiącach sklepów online. Również liczba obsługiwanych bankomatów wygląda imponująco, ponieważ jest ich 11,5 tysiąca, co stanowi ponad połowę wszystkich maszyn w Polsce. Oprócz urządzeń wyżej wymienionych banków można z BLIK-a korzystać także w bankomatach Credite Agricole, Getin Bank, Idea Bank oraz Euronet. Liczby robią wrażenie i jeśli nadal ta usługa będzie się rozwijać w takim tempie to szybko może stać się standardem.

Sam również zastanawiam się, czy nie dać szansy BLIK-owi, ponieważ muszę się przyznać, że do tej pory z niego nie korzystałem. Jeśli gdzieś wychodzę to zabieram zawsze ze sobą portfel, w którym mam kartę zbliżeniową, ale często bywa to irytujące. Podczas jakiejkolwiek wyprawy samochodem mam naprawdę wypchane kieszenie, ponieważ muszę wziąć także dokumenty auta, pilota oraz klucze, nie wspominając o smartfonie. Portfel z tego wszystkiego jest największy, więc chętnie pozbyłby się go na rzecz płatności w telefonie, który i tak zawsze mam przy sobie.

Pewnie w następnych dniach dołączę do 800 tysięcy użytkowników tej usługi i sprawdzę, czy BLIK może mi zastąpić kartę lub zwykłe pieniądze. Oczywiście tych nie mam zamiaru się od razu pozbywać, ale jeśli mógłbym to zrobić bez strachu, że będę musiał zmywać w restauracji za niezapłacony rachunek to chętnie zdecydowałbym się na taki krok. Jeszcze tylko muszę sprawić, żeby dokumenty samochodu i kluczyki zamknąć w smartfonie.

Źródło: informacja prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)