Lenovo zniknie z rynku smartfonów i zostanie wchłonięte przez... Motorolę

Lenovo zniknie z rynku smartfonów i zostanie wchłonięte przez... Motorolę

Lenovo Vibe X2 Pro
Lenovo Vibe X2 Pro
Konrad Błaszak
26.08.2015 14:55, aktualizacja: 26.08.2015 17:23

Jeśli jesteście fanami smartfonów Lenovo to możliwe, że już niedługo nie będziecie mogli ich kupić. Chińska firma zniknie z rynku, ale to niekoniecznie jest zła decyzja.

Lenovo od jakiegoś czasu jest jednym z najważniejszych graczy na rynku, a zakup Motoroli bardzo umocnił pozycję chińskiego giganta, co w drugim kwartale tego roku wyniosło go na trzecie miejsce w tej branży. Podobne wnioski można wysnuć po ostatnim raporcie dotyczącym zróżnicowania urządzeń z Androidem na rynku w ostatnich kilku kwartałach. Wygląda na to, że innego zdania jest chińska firma. Jak informuje XiaomiToday, Lenovo w najbliższym czasie zniknie z rynku i nie będzie można kupić smartfonów z tym logo na obudowie

Oczywiście nie oznacza to, że Chińczycy wycofują się z tej branży. Zamiast tego dział mobilny chińskiego giganta zostanie wchłonięty przez Motorolę, która została kupiona przez Lenovo na początku zeszłego roku. Potwierdzają to słowa prezydenta mobilnego oddziału Lenovo, Chen Xudonga.

Chen Xudong :

Lenovo Mobile będzie stopniowo wchłaniane przez Motorolę, zarówno jeśli chodzi o strukturę organizacyjną, jak i linie produktów oraz markę. Nowa struktura zostanie ogłoszona niedługo.

Nie da się ukryć, że jest to dość dziwna decyzja, ponieważ ta marka nie jest nowa, a ma już sporo fanów i wyrobioną renomę, czego wiele mniejszych firm może pozazdrościć. Z drugiej strony będzie to prawdopodobnie oznaczać, że znacząco zostanie rozbudowane portfolio Motoroli. Jeśli reszta smartfonów będzie podoba do ostatnio zaprezentowanych to ja jestem oczywiście za, gdyż nowe Motki są świetne.

Oprócz tego nie wolno zapominać też o jednym małym elemencie tej układanki, który w dłuższej perspektywie może być niezwykle ważny. Jest nim marka ZUK, która ostatnio zaprezentowała swojego pierwszego smartfona o nazwie Z1. Wygląda na to, że Motorola będzie tą bardziej tradycyjną marką w portfolio chińskiego giganta, a zadaniem ZUKa będzie powtórzenie sukcesu Xiaomi. Chociaż nadal nie jestem przekonany, czy całkowite porzucenie marki Lenovo jest dobrym wyjściem, to taki układ wydaje się dość rozsądny. Ograniczenie portfolio i skupienie się na prezentowanych produktach powinno przynieść ich lepszą sprzedaż.

Oczywiście nadal nie wiadomo dokładnie jak to będzie wyglądać i kiedy nastąpią te zmiany. Jeśli razem z nimi zwiększyłaby się dostępność produktów obydwóch marek na całym świecie to Lenovo może wyjść na tym bardzo dobrze. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Motorola ma ogromne doświadczenie na tym rynku, co pokazują ostatnie produkty. Jeśli Chińczycy dobrze to rozegrają, mogą jeszcze długo utrzymać się na podium. Pytanie tylko, czy jedna marka będzie w stanie udźwignąć sukces, na który pracowały dwie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)