Awaria SkyCash zachwiała moją wiarę w płatności mobilne

Awaria SkyCash zachwiała moją wiarę w płatności mobilne

Awaria SkyCash zachwiała moją wiarę w płatności mobilne
Źródło zdjęć: © pexels.com
Miron Nurski
12.04.2016 05:24, aktualizacja: 21.06.2016 15:04

SkyCash nie działa. Choć od wybuchu awarii minęło już kilkanaście godzin, wciąż nie wiadomo, co jest jej przyczyną i kiedy problemy zostaną zażegnane. Nie sama awaria jest jednak najgorsza.

Wczoraj ok. godziny 16:30 wsiadłem do autobusu i - jak zawsze - odpaliłem aplikację SkyCash w celu zakupu biletu. Niestety próba dokonania płatności zakończyła się wyświetleniem komunikatu o błędzie. No nic, może jakiś chwilowy problem z dostępem do sieci - pomyślałem. Wygrzebałem z portfela drobne, zakupiłem bilet w biletomacie i o całej sprawie zapomniałem.

W nocy kolejny raz uruchomiłem SkyCash, aby zakupić bilet na poranny pociąg i kolejny raz przywitał mnie komunikat o błędzie. Szybko zajrzałem więc na Stronę usługi na Facebooku. Bingo.

Obraz

Rozumiem, awarie się zdarzają. Nic na świecie nie jest niezawodne, a już na pewno nie elektronika. Ale...

Dlaczego o problemach związanych z płatnościami dowiedziałem się na Facebooku?!

Podczas zakładania konta SkyCash prosi o podanie numeru telefonu, który jest skądinąd loginem. Jeszcze wczoraj mogłem się poprawnie zalogować, a komunikat o błędzie wyświetlany był dopiero przy próbie dokonania płatności, więc - jak mniemam - w wyniku awarii nie przepadły dane użytkowników, w tym ich numery.

W mojej opinii zanim ktokolwiek zabrał się za pisanie posta na Facebooka, do użytkowników powinien trafić SMS ze stosownym komunikatem. Pod wspomnianym wpisem pojawiają się komentarze osób, które dostęp do biletów straciły podczas jazdy pociągiem czy po opłaceniu parkingu. Osoby, które skorzystały z możliwości doładowania konta nie mają obecnie dostępu do środków. W moim przypadku jest to jakieś 150 zł.

Owszem, SkyCash zapewnia na Facebooku, że wszelkie reklamacje najpewniej będą rozpatrywane pozytywnie, ale zszarganych nerwów nikt nikomu nie zwróci. Awarie mogą dotknąć każdego, ale komunikacyjnie firma niestety zawiodła.

Uwielbiałem tę usługę, ale teraz do płatności mobilnych będę podchodził ostrożniej

Aplikacji SkyCash używam do kupowania biletów autobusowych i kolejowych od kilkunastu miesięcy. Cenię ją sobie za wygodę i regularne ratowanie mnie przed kolejkami. Pewnie będę używał jej nadal, ale niekoniecznie na dłuższych trasach.

PS Napisałem do BOK-u z prośbą o informacje dotyczące przyczyn awarii, przewidywanego czasu rozwiązania problemów i wyjaśnienie, dlaczego użytkownicy nie otrzymali bezpośredniego komunikatu o awarii. Gdy otrzymam odpowiedź, wpis zostanie zaktualizowany.

Aktualizacja

SkyCash już działa.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)