Koniec smartfonów Lumia coraz bliżej. Microsoft nie będzie już nawet zajmował się ich serwisowaniem

Koniec smartfonów Lumia coraz bliżej. Microsoft nie będzie już nawet zajmował się ich serwisowaniem

Koniec smartfonów Lumia jest coraz bliższy
Koniec smartfonów Lumia jest coraz bliższy
Źródło zdjęć: © pixabay
Mateusz Żołyniak
06.10.2016 10:27, aktualizacja: 10.10.2016 14:51

Obsługę użytkowników smartfonów Lumia z mobilnymi okienkami i feature phone'ów Microsoftu oraz naprawy gwarancyjne uszkodzonych urządzeń będzie od teraz prowadziła firma B2X.

Microsoft odchodzi od Lumii i telefonów Nokia

Gigant powoli odcina się od stworzonych przez Nokię feature phone'ów oraz smartfonów Lumia, które wkrótce zastąpią najpewniej urządzenia sprzedawane pod marką Surface. Od dawna nie zaprezentowano nowych modeli z mobilnym Windowsem, a pokazana ostatnio Nokia 216 to prawdopodobnie ostatni telefon z logo fińskiej firmy w ofercie MS, gdyż wkrótce sfinalizowana zostanie transakcja sprzedaży działu feature phone'ów firmie FIH Mobile.

Nokia 216 to prawdopodobnie ostatni telefon z logo Nokii w ofercie MS
Nokia 216 to prawdopodobnie ostatni telefon z logo Nokii w ofercie MS

Ekipa z Redmond wciąż wspiera dostępne w urządzeniach systemy, wydając aktualizację i łatają błędy. Microsoft poinformował jednak dzisiaj, że nie będzie już zajmował się wsparciem technicznym modeli Lumia i telefonów Nokia.

Obowiązki te przejmie firma B2X. Ma ona zająć się wszystkimi czynnościami związanymi z obsługa klienta, w tym naprawą wadliwych/uszkodzonych urządzeń Lumia lub Nokia, sprawami związanymi z gwarancją oraz logistyką. B2X działa na 10 dużych rynkach, a do tego ma 2000 punktów serwisowych i współpracuje z 400 serwisami partnerskimi na całym świecie.

Użytkownicy nie będą mieć powodów do narzekania

Jasno widać, że MS nie chce mieć już za wiele wspólnego z Lumiami, czyszcząc zaplecze przez wprowadzeniem nowych modeli z linii Surface. Dla użytkowników dostępnych na rynku smartfonów zmiana ta powinna wyjść jednak na plus.

Dlaczego? B2X wygląda na solidną firmę, która zapewni obsługę klientów na wysokim poziomie. Pomocna w tym będzie aplikacja SMARTCARE, która umożliwia zdalne diagnozowanie urządzenia oraz usprawnia kontakt z obsługą techniczną. Program już w połowie października ma być dostępny do pobrania z Windows Store. To oczywiście nie wszystko.

B2X Smartcare Solutions

B2X przygotowało również usługę premium o nazwie SMARTPROTECT, dzięki której użytkownicy mogą wydłużyć gwarancję oraz ubezpieczyć swoje telefony. Będzie ona dostępna dla tych użytkowników, którzy swoje Lumie kupili nie później niż 6 miesięcy temu. Rozwiązanie to - co nie powinno specjalnie dziwić - jest dodatkowo płatne.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)