Huawei Mate 9 Porsche Design to symbol drogi, którą Huawei pokonał przez ostatnich kilka lat

To niewiarygodne, jak daleko Huawei zaszedł na rynku mobilnym w ciągu kilku lat.

Huawei kiedyś

Przed kilkoma laty Huawei znany był konsumentom głównie z produkcji routerów i modemów. Smartfony były dostępne w sklepach i w ofertach operatorów, ale zwracały na siebie uwagę co najwyżej niską cenę. Telefony tej firmy miały raczej łatkę taniego, niepewnego sprzętu firmy, której nazwy nikt nie potrafił wymówić.

W Polsce o Huaweiu głośno zrobiło się latem 2011 roku

Wtedy to Huawei oraz sieć Play ruszyli z głośną kampanią "Testuj Smartfona", której twarzą był Kuba Wojewódzki. W ramach akcji jej bohater — smartfon Huawei Ideos U8500 - został rozesłany do 150 000 osób, którzy mieli dwa tygodnie na zapoznanie się z urządzeniem.

Plakat sieci Play z 2011 roku

Przypomnę tylko, że mówimy o lecie 2011 roku. Było to rok po premierze pierwszego smartfona z linii Galaxy S, kiedy to mnóstwo Polaków miało w kieszeniach zwykłe komórki Nokii, a smartfony znało co najwyżej z reklam. Wiele osób dzięki tej kampanii miało pierwszy kontakt nie tylko z marką Huawei, ale i smartfonami w ogóle. Takie były zresztą jej założenia.

Problem w tym, że Huawei Ideos U8500 był paździerzem jakich mało

3,2-calowy ekran 480p, 1-rdzeniowy procesor z zegarem 528 MHz i 256 MB pamięci RAM — już pięć lat mówiliśmy o najniższej możliwej półce. Ten telefon działał okropnie, przy czym już samo użycie słowa "działał" to nadużycie.

W akcji "Testuj Smartfona" wzięło udział paru moich znajomych. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że już nigdy nie wezmą do ręki żadnego huaweia, a i ogólnie do smartfonów jeszcze długo podchodzili niechętnie.

Huawei dziś

Od tej niefortunnej akcji minęło 5 lat. Co się zmieniło? Huawei znajduje się na podium wśród największych producentów smartfonów na świecie, a w Polsce — jak wynika z danych z maja 2016 — logo tej firmy ma na obudowie co piąty sprzedany smartfon.

Huawei dobrze radzi sobie z budowaniem wizerunku marki premium

Flagowe smartfony z linii Huawei P zna każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem. Do ich promowania firma zatrudnia zresztą celebrytów. Ambasadorami Huaweia są m.in. Henry Cavill, Scarlett Johansson czy Robert Lewandowski.

Nie można również zapomnieć o tym, że aparat Huaweia P9 sygnowany jest logotypem Leiki — firmy, która jest ikoną fotografii.

Zaprezentowany dziś Huawei Mate 9 Porsche Design to idealne podsumowanie ostatnich lat działalności firmy

  • Rok 2011 — Huawei za własną kasę wysyła ludziom 150 000 swoich ledwo zipiących low-endowców, byle tyle jak najwięcej osób o nim usłyszało.
  • Rok 2016 — Huawei ma telefon stworzony we współpracy z Leicą i ekskluzywnym studiem projektowym Porsche Design, który kosztuje tyle, co dwa iPhone'y.

Chapeau bas, Huaweiu!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Artykuły:

Wygląd iOS7 - Jony Ive i "au revoir" skeumorfizmowi Huawei P30 Pro po obniżce ceny stał się jednym z najlepszych smartfonów w swojej klasie Smartfony za 300 dol. będą równie szybkie jak obecne flagowce? Doczekaliśmy się. Dodatkowe aparaty w smartfonach przestają być traktowane po macoszemu Jeśli naśladownictwo jest najwyższą formą uznania, Pixel to najmniej uznany smartfon pod słońcem Microsoft TellMe - będzie lepszy niż Siri? Oscary 2015 oczami geeka Ciekawostka tygodnia - Procesor VS Mózg (1/3) Microsofcie, jak ty mi właśnie zaimponowałeś. xCloud to strzał w 10 (opinia) iPhone 5 skazany na sukces? Z łatwością pobije wyniki sprzedażowe Galaxy S III Nokia Here, czyli Finowie tworzą lepsze Google Maps NSA nie interesuje się iPhone’ami, bo terroryści rzadko ich używają

Popularne w tym tygodniu:

Niech ktoś powstrzyma to szaleństwo. Wojna na zoom w smartfonach robi się coraz bardziej absurdalna OnePlus Nord 2 poprawia jakość oglądanych filmów. Oto, jak działa ta funkcja Windows Phone pojawił się za wcześnie. Dziś miałby większą szansę na sukces Google Tensor zmieni wszystko. Pytanie tylko, czy na plus