Jedzenie w McDonald's zamówisz za pomocą smartfona. W końcu

Jedzenie w McDonald's zamówisz za pomocą smartfona. W końcu

Jedzenie w McDonald's zamówisz za pomocą smartfona. W końcu
Miron Nurski
07.11.2016 12:42, aktualizacja: 07.11.2016 13:42

Szefowie najpopularniejszej sieci barów szybkiej obsługi na świecie właśnie zorientowali się, że żyjemy w XXI wieku.

Bar szybkiej obsługi stanie się jeszcze szybszy dzięki smartfonom

McDonald's pracuje nad wdrożeniem technologii, która pozwoli zamówić jedzenie oraz dokonać płatności z poziomu mobilnej aplikacji. Jak donosi Business Insider, "już" w 2017 roku nowy program wystartuje m.in. w USA, Australii, Kanadzie, Francji oraz Wielkiej Brytanii, a w 2018 zamówienia za pomocą telefonu będzie można składać w 20-25 tys. restauracji na całym świecie. Czyli w ponad połowie (w 2015 roku McDonald's miał 36 535 lokali).

Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że zamówienie będzie można złożyć z całkowitym pominięciem kolejki, bo jeszcze przed wejściem do lokalu. Wystarczy kilka minut wcześniej zamówić jedzenie i zapłacić za nie używając aplikacji, a później tylko wejść i je odebrać.

McDonald's zaspał

Cytowani przez Business Insidera zgodnie przekonują, że McDonald's zaprzepaścił okazję do wyznaczenia trendu. Zamawianie jedzenia przez smartfona nie jest już bowiem żadną rewolucją; w moim 70-tysięcznym mieście taką możliwość od dawna oferuje kilka lokalnych pizzerii, a w sieciówkach to w zasadzie standard.

Starbucks na wybranych rynkach wprowadził podobny program rok temu i - jak nietrudno się domyślić - okazał się wielkim sukcesem. Obecnie co czwarty konsument do dokonania płatności używa smartfona, a co dwudziesty korzysta aplikacji do składania zamówień z wyprzedzeniem.

Sprawa jest o tyle absurdalna, że dopiero 2015 roku McDonald's na całym świecie wprowadził kioski samoobsługowe. Taka decyzja w czasach, w których smartfona w kieszeni ma niemal każdy, mocno dziwi. Postawienie takich kiosków kosztuje (podobno nawet 125 000 dolarów na lokal).

Cóż, lepiej późno niż później

Nie żebym był jakimś wielkim miłośnikiem tej sieci, bo nie jestem, ale zdarza mi się przekąsić coś w Maku w pośpiechu. Gdy jednak mam mało czasu, czasem nawet kilka minut oczekiwania na zamówienie to za długo, dlatego możliwości złożenia zamówienia przed wejściem do lokalu byłaby nieoceniona.

Pozostaje mieć nadzieję, że na debiut nowej aplikacji w Polsce nie będziemy musieli długo czekać...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)