Mężczyzna kupujący telefon w sklepie

Mężczyzna kupujący telefon w sklepie (teamtime / depositphotos.com)

2017 będzie dla Polaków wyjątkowo słabym rokiem na zakup nowego flagowca

Chcesz w tym roku kupić telefon z najwyższej półki? Dla mieszkańców kraju nad Wisłą niekoniecznie będzie to najrozsądniejsza decycja pod słońcem.

Smartfonowe trendy w 2017 roku

Co prawda rok się dopiero zaczął, ale dzięki licznym plotkom, przeciekom i oficjalnym komunikatom wiemy już, czego się spodziewać po tegorocznych telefonach.

Trend pierwszy to większe ekrany w mniejszych obudowach

Pod koniec ubiegłego roku na rynek trafił Xiaomi Mi MIX - "koncepcyjny smartfon" z 6,4-calowym ekranem zamkniętym w obudowie niewiele większej od 5,5-calowego iPhone'a 7 Plus.

Podobną drogą ma pójść wielu producentów. Z przecieków wynika, że Galaxy S8, LG G6 i iPhone X będą miały bardzo wąskie ramki, co pozwoli na wpakowanie dużych wyświetlaczy do obudów o relatywnie kompaktowych wymiarach.

Z punktu widzenia polskiego konsumenta ważniejszy będzie jednak inny trend.

2017 będzie rokiem wirtualnych asystentów

Początki tego trendu widać doskonale po ruchach technologicznych gigantów wykonanych w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.

Tegoroczne smartfony będą uczyć się zwyczajów użytkownika, wykonywać polecenia głosowe, analizować wysyłane i odbierane wiadomości oraz automatyzować jak najwięcej czynności. Jest tylko jeden problem.

Polacy nie wykorzystają pełnego potencjału nowych rozwiązań

Chodzi oczywiście o bariery językowe. Pierwszego smartfona z asystentką Siri Apple wprowadził na rynek jesienią 2011 roku, a ta do dziś nie rozumie języka polskiego i nie jest zintegrowana z polskimi sieciami danych, które pozwoliłyby jej zarezerwować stolik w restauracji, kupić bilety do kina czy sprawdzić rozkład autobusów. Dotyczy to także młodszej Cortany Microsoftu czy Alexy Amazonu.

Zobacz również: Jak zamówić jedzenie z Asystentem Google?

Bardzo wątpliwe, aby którekolwiek z nowych narzędzi od razu władało polszczyzną. W najbliższej przyszłości liczyć można tylko na Google Assistanta, wszak Google ma już gotowe algorytmy przetwarzające i rozumiejące polską mowę. W przypadku reszty asystentów skorzystamy co najwyżej z prostych funkcji np. polecających najczęściej używane aplikacje.

Zapłacimy więcej za mniej

Niestety często jest tak, że polskie ceny smartfonów nie tylko nie są niższe niż na zachodzie, ale i są wręcz wyższe. Wynika to m.in. z niewielkiej popularności topowych smartfonów w naszym kraju. Producent musi uruchomić kanały dystrybucji i wsparcia technicznego dla mniejszej niż w bogatszych krajach liczby potencjalnych konsumentów, a to odbija się na cenach.

Wiele wskazuje na to, że wirtualni asystenci będą sztandarowymi funkcjami najważniejszych tegorocznych flagowców. Płacąc wysokie kwoty otrzymamy produkty, które w Polsce będą miały o wiele mniejsze możliwości niż te same urządzenia dostępne chociażby w USA.

Oczywiście świadkami takich sytuacji jesteśmy od dawna, ale chyba jeszcze nigdy funkcje blokowane przez bariery językowe nie były tak ważne. Analitycy twierdzą przecież, że do 2019 roku wirtualni asystenci odpowiadać będą za 20 proc. wszystkich interakcji ze smartfonami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Artykuły:

Komórkowe rekordy Guinnessa Tańszy iPhone: cios dla konkurentów czy strzał w kolano? Androidowym nowościom Huaweia warto się przyjrzeć [wideo] Oferty no limits w Orange nie bez kozery pod nazwą “Rozmowy bez limitu” 3 proste rzeczy, które natychmiast polubiłem w iOS 10 Co stanie się z MeeGo Nokii? Dlaczego zoom cyfrowy nie dorówna optycznemu? Najlepsze fotograficzne komórki na naszym rynku – TOP 10 Waszym zdaniem: najlepszy klient to klient nieświadomy Nawet nie wiecie, jak bardzo się cieszę z debiutu Apple Music Samsung Galaxy Fold: pierwsze wrażenia. To coś więcej niż obietnica czegoś wielkiego Urządzenia mobilne a prywatność z innego punktu widzenia

Popularne w tym tygodniu:

Absurdy życia w chmurze. Nie mogę ustawić budzika na zegarku, bo padł serwer