Zanim oddasz swój smartfon do serwisu

Zanim oddasz swój smartfon do serwisu

Zanim oddasz swój smartfon do serwisu
Xperia XZ Premium
04.07.2017 09:51, aktualizacja: 04.07.2017 11:51

Awaria smartfonu to przeważnie trudne przeżycie. Przychodzi nam się w końcu rozstać z kieszonkowy komputerem, na którym przechowujemy najważniejsze dane. Często okazuje się jednak, że smartfon wcale nie musi odwiedzać serwisu. Usterkę powoduje źle napisane oprogramowanie firm trzecich, które wystarczy odinstalować.

W sklepie Google Play są już miliony aplikacji. Z każdym dniem przybywa nowych. Niektóre zyskują, inne tracą na popularności. Zdarza się, że dopasowując program do działania na wszystkich urządzeniach dostępnych obecnie na rynku, twórcy programu zapomną o istotnym szczególe. Cierpią potem użytkownicy. Zdarza się bowiem, że po instalacji taki program sprawia olbrzymie kłopoty. Zakłóca działanie systemu lub podzespołów urządzenia.

Zanim zdecydujemy się odesłać smartfon do serwisu warto sprawdzić, czy nie mamy do czynienia z takim właśnie przypadkiem. Sony Mobile chce pomóc swoim klientom zadbać o ich urządzenia. W ustawieniach każdego nowego smartfonu Xperia znajdziemy więc dedykowane opcje. Menu DIAGNOSTYKA powstało właśnie po to, aby umożliwić wykrycie wszelkich nieprawidłowości. Można je znaleźć w menu: ustawienia/pomoc techniczna/narzędzia.

W menu DIAGNOSTYKA sprawdzić możemy poprawność działania wszystkich najważniejszych podzespołów urządzenia Xperia™. Proste testy pozwalają wykryć nieprawidłowości w działaniu: obu aparatów, lampy błyskowej, ekranu dotykowego, wyświetlacza, głośnika, mikrofonu, przycisków, wibracji, WiFi, bluetooth, GPS oraz wszystkich czujników. Postępując zgodnie ze wskazówkami i uruchamiając poszczególne testy, jesteśmy w stanie wykryć, gdzie występują nieprawidłowości. Menu zawiera też informacje o programach i zdarzeniach. Właśnie tutaj możemy dowiedzieć się, która aplikacja nie odpowiada lub notorycznie się zawiesza. Wtedy też możemy łatwo ją odinstalować, a problemy powinny ustąpić.

W tym samym miejscu producent zdecydował się również umieścić informacje o oprogramowaniu i unikatowym numerze IMEI każdego smartfonu. Tych danych potrzebować będziemy, gdy zajdzie jednak konieczność kontaktu z serwisem. Sony Mobile umieścił również w tym menu zakładkę, gdzie znalazły się odnośniki do forum pomocy technicznej (dostępne wyłącznie w języku angielskim). Łatwo też odnajdziemy tutaj kartę kontaktową do pomocy technicznej, na której widnieje e-mail oraz numer telefonu. Tam właśnie, w ostateczności, warto zwrócić się o pomoc, gdy nasze urządzenie nie działa prawidłowo.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)