Aplikacja Dnia: Tour de France 2013

Aplikacja Dnia: Tour de France 2013

Aplikacja Dnia: Tour de France 2013
Zbyszek Kowal
25.06.2013 06:00, aktualizacja: 25.06.2013 08:00

W Polsce jest kilka firm, które wydają gry mobilne na światowym poziomie. Są również takie, które na ten szczyt próbują się wdrapać. Czy Playsoftowi uda się ta sztuka z grą Tour de France 2013? Obawiam się, że gdańszczanie żółtej koszulki lidera rankingów nie założą. Dlaczego?

Jak czytamy w informacji prasowej, jedną z największych zalet gry jest to, że akcja rozgrywa się w rzeczywistych warunkach Tour de France. Trasa i gry, i realnego wyścigu rozpoczyna się na Korsyce, a kończy się tradycyjnie na Polach Elizejskich w Paryżu.

Obraz

Rzeczywiste są także wyzwania stawiane zawodnikom: możliwość zdobycia żółtej koszulki lidera, zielonej koszulki sprintera itd. Zadaniem gracza jest umiejętne zarządzanie swoim zespołem kolarzy tak, aby po 21 etapach doprowadzić ich do zwycięstwa. Nie jest to zatem gra zręcznościowa, tylko sportowy manager, który pozwala graczowi zostać kierownikiem zespołu kolarskiego.

Wybieramy najlepszą taktykę na każdy odcinek wyścigu, a następnie pilnujemy, żeby kolarze wykonali odpowiednią robotę na trasie. Oczywiście trzeba zwracać uwagę na profile i charakterystykę zawodników. Niektórzy z nich bowiem lepiej czują się na etapach górskich, jeszcze inni zapewnią dodatkowe punkty w sprintach.

To zaszczyt, że zostaliśmy wybrani do stworzenia gry na setną edycję tak znanego wydarzenia, jakim jest Tour de France. Praca nad grą trwała łącznie niemal 3 miesiące przy udziale 18 osób, w tym 6 programistów oraz 4 testerów. Jesteśmy dumni z końcowego efektu i mamy nadzieję, że gracze oraz fani kolarstwa nie będą zawiedzeni– mówi Laurent Hue, producent gry z gdańskiego oddziału firmy Playsoft.

Oprawa graficzna, choć w tego typu produkcjach nie najważniejsza, jest przejrzysta i schludna. Szkoda jednak, że zdecydowano się na płaską wersję 2D. Emocje i dynamiczną rozgrywkę łatwiej można byłoby pokazać w pełnym 3D, jak w Pro Cycling Manager 2013.

Tour de France 2013 - The Official Mobile Game - Launch Trailer

[solr id="komorkomania-pl-161536" _url="http://komorkomania.pl/3611,app-store-inspekcja-gangstar-vegas-od-gameloftu-polskie-bridgy-jones-oraz-ciekawe-aplikacje-uzytkowe" _mphoto="app-store-inspektor-logo-4457861.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3958[/block]

Tour de France 2013 to produkt niszowy, dla wąskiego grona odbiorców, nie trafi więc w gusta wszystkich graczy. Cena aplikacji również nie jest atrakcyjna. Koszt pobrania gry z App Store lub Google Play to cztery dolary amerykańskie. Biorąc pod uwagę profil gry oraz cenę, trudno wróżyć sukces, chociaż oczywiście życzymy Playsoftowi jak najlepiej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)