Nie takie jabłko drogie, jak je malują. Oto 5 produktów Apple'a tańszych od bezpośredniej konkurencji

Nie takie jabłko drogie, jak je malują. Oto 5 produktów Apple'a tańszych od bezpośredniej konkurencji

Apple nie zawsze ma najwyższe ceny
Apple nie zawsze ma najwyższe ceny
Źródło zdjęć: © brookefuller / depositphotos.com
Miron Nurski
21.07.2018 13:06, aktualizacja: 21.07.2018 17:22

Apple nie od dziś kojarzony jest z wysokimi cenami. Co tu dużo mówić - firma ciężko sobie zapracowała na taki wizerunek. Istnieje jednak kilka wyjątków, które wcale nie wypadają pod tym względem gorzej od konkurencji. Wręcz przeciwnie.

Gwoli wyjaśnienia: nie będę się skupiał w tym tekście na tym, które produkty są lepsze czy bardziej opłacalne, bo to często bardzo indywidualna cecha. Zestawiłem jedynie ceny produktów, które można uznać za bezpośrednią konkurencję. Traktujcie to bardziej jako ciekawostkę.

iPad

Za bezpośredniego rywala nowego iPada można uznać Surface'a Go Microsoftu. Oba pojawiły się w krótkich odstępach czasu. Oba mają bliźniacze zestawy opcjonalnych akcesoriów. Oba celują w podobny segment cenowy. Oba promowane są jako przystępne cenowo urządzenia dla sektora edukacyjnego.

iPad i Surface Go to dwa konkurencyjne tablety
iPad i Surface Go to dwa konkurencyjne tablety

Ceny tabletów Apple'a i Microsoftu prezentują się tak:

  • iPad (32 GB) - 1599 zł
  • Surface Go (64 GB) - 1999 zł
  • iPad (128 GB) - 1999 zł
  • Surface Go (128 GB) - 2649 zł

Trzeba tutaj zaznaczyć, że iPad w najtańszej konfiguracji ma mniej pamięci niż podstawowy Surface Go. Do tego Microsoftu w mocniejszej wersji ma więcej RAM-u.

Nie zmienia to jednak faktu, że osoba kierująca się ceną, z tej dwójki raczej wybierze iPada.

Apple Pencil

Pencil to opcjonalne akcesorium do iPada, które można wykorzystać do szkicowania czy tworzenia odręcznych notatek. Do Surface'a Go można dokupić analogiczny dodatek.

Apple Pencil i Surface Pen to kolejne rywalizujące ze sobą produkty Apple'a i Microsoftu
Apple Pencil i Surface Pen to kolejne rywalizujące ze sobą produkty Apple'a i Microsoftu

Oto ceny:

  • Apple Pencil - 429 zł;
  • Surface Pen - 499 zł.

Jeśli ktoś planuje kupić tablet oraz rysik, przepaść cenowa robi się naprawdę spora.

iCloud

Ceny usług chmurowych są dość trudne do porównania, bo poszczególne firmy oferują różne pakiety i bonusy. Przyjrzyjmy się jednak cenom miesięcznych abonamentów w popularnych usługach.

Apple iCloud:

  1. 5 GB - za darmo
  2. 50 GB - 3,99 zł
  3. 200 GB - 11,99 zł
  4. 2 TB - 39,99 zł

Dysk Google:

  • 15 GB - za darmo
  • 100 GB - 8,99 zł
  • 1 TB - 46,99 zł
  • 10 TB - 469,99 zł

Dropbox:

  • 2 GB - za darmo
  • 1 TB - 9,99 euro (ok. 43 zł)

Microsoft OneDrive:

  • 5 GB - za darmo
  • 50 GB - 7,99 zł
  • 1 TB + pakiet Office 365 - 29,99 zł
  • 5 TB (po 1 TB dla 5 użytkowników) + pakiet Office 365 - 42,99 zł

Jeśli chodzi o samą przestrzeń dyskową, oferta Apple'a zdaje się wypadać najkorzystniej. Poszczególne pakiety są albo wyraźnie tańsze niż u konkurencji, albo niewiele droższe, ale dużo większe.

Niemniej Google daje najwięcej za darmo, a Microsoft broni się dodatkiem do droższych planów w postaci pakietu biurowego oraz ofertą rodzinną dla 5 użytkowników. Faktyczna opłacalność jest więc uzależniona od indywidualnych potrzeb.

Trzeba jednak zaznaczyć, że - choć z iClouda można korzystać z poziomu dowolnej przeglądarki - aplikacje klienckie dostępne są jedynie na urządzenia Apple'a.

iPhone 8

Największym rywalem Apple'a na rynku smartfonów jest Samsung. W tym przypadku porównanie ofert obu producentów także jest utrudnione, ze względu na dość duży rozstrzał w datach premier kolejnych generacji.

Galaxy S9 i iPhone 8
Galaxy S9 i iPhone 8

W chwili pisania tego tekstu obaj producenci mają jednak w swojej ofercie dwa telefony z półki premium oraz jeden z segmentu super-premium. Ich startowe ceny wyglądają tak:

iPhone X - najważniejszy produkt w ofercie Apple'a - jest droższy od wszystkich wymienionych smartfonów, ale iPhone'y 8 są nieco tańsze od konkurujących z nimi samsungów.

Final Cut Pro

Final Cut Pro to oprogramowanie desktopowe służące do montażu wideo. Jest to chyba sztandarowy przykład programu wybieranego często właśnie z uwagi na cenę.

Największy rywal Final Cuta to Adobe Premiere Pro. Oto ceny:

  • Final Cut Pro - 1399,99 zł jednorazowo
  • Adobe Premiere Pro - 294,97 euro (ok. 1273 zł) rocznie

Obie firmy mają inny model sprzedaży. Adobe wymaga wykupienia rocznego planu, więc - jak nietrudno policzyć - korzystanie z Premiere'a okazuje się znacznie droższe już po rozpoczęciu drugiego cyklu.

Jak więc widać, nadgryzione jabłko nie zawsze oznacza najwyższą cenę.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)