Niska cena nie wszędzie czyni cuda. Xiaomi zamyka jedyny salon w Wielkiej Brytanii

Niska cena nie wszędzie czyni cuda. Xiaomi zamyka jedyny salon w Wielkiej Brytanii10.03.2020 09:43

Londyński Mi Store nie utrzymał się nawet przez 1,5 roku.

Xiaomi oficjalnie wkroczyło na polski rynek latem 2016. Powiedzieć, że Polacy pokochali tę markę, to nie powiedzieć nic.

Przez 3,5 roku Xiaomi otworzyło w naszym kraju 16 salonów oraz 30 małych punktów sprzedaży. Przy czym radzę się do tych liczb nie przywiązywać, bo Chińczycy mają takie tempo, że dane mogą się zdezaktualizować, zanim skończę pisać ten tekst. Aktualizacja: 4 minuty po publikacji tekstu dostaliśmy informację, że 14 marca Xiaomi otworzy nowy salon w Bielsku-Białej.

Jak wynika z raportu IDC, w trzecim kwartale 2019 przeszło 16 proc. dostarczonych do naszego kraju smartfonów ma na obudowie logo Xiaomi. Chyba nie było jeszcze marki, której popularność rosłaby tak szybko.

Może się wydawać, że oferta obejmująca produkty o dobrym stosunku jakości do ceny to uniwersalny klucz do sukcesu. Tymczasem...

Xiaomi zamyka swój jedyny salon w Wielkiej Brytanii

Podczas gdy w Polsce Xiaomi otwiera nowe sklepy częściej niż Amerykanin z nadwagą kolejne paczki chipsów, w UK firmie nie udało się utrzymać przy życiu jednego salonu.

Drzwi do londyńskiego Mi Store'a zostały otwarte w listopadzie 2018. Przez blisko 1,5 roku nie tylko nie powstały kolejne, ale i ten jedyny doczekał się likwidacji. Jakże kontrastuje to z sytuacją w Polsce.

Xiaomi nie znika jednak z brytyjskiego rynku całkowicie. W oficjalnym oświadczenie firma zapewnia, że jej produkty wciąż można będzie kupić online.

Xiaomi w Polsce i Wielkiej Brytanii w liczbach

Serwis StatCounter analizuje ruch na wybranych witrynach internetowych i na tej podstawie szacuje popularność urządzeń, marek i systemów operacyjnych na poszczególnych rynkach. Postanowiłem porównać sytuację w Polsce i Wielkiej Brytanii.

Statystyki za luty 2020 nad Wisłą wyglądają tak:

Popularność marek smartfonów w lutym 2020 w Polsce, Źródło zdjęć: © StatCounter.com
Popularność marek smartfonów w lutym 2020 w Polsce
Źródło zdjęć: © StatCounter.com

... a w UK tak:

Popularność marek smartfonów w lutym 2020 w Wielkiej Brytanii, Źródło zdjęć: © StatCounter.com
Popularność marek smartfonów w lutym 2020 w Wielkiej Brytanii
Źródło zdjęć: © StatCounter.com

Ze wspomnianych danych wynika, że w Polsce smartfonu Xiaomi używa 1 osoba na 10. W UK 1 osoba na 100. W Wielkiej Brytanii prawdopodobieństwo spotkania kogoś z telefonem Xiaomi jest 10-krotnie niższe, a z iPhone'em 10-krotnie wyższe niż u nas.

A jak wygląda udział Xiaomi w innych krajach? Niemcy - 2,78 proc. Francja - 5,8 proc. Norwegia - 1,38 proc. Szwecja - 2,94 proc. Czarnogóra - 11,92 proc. Białoruś - 29,12 proc. Nietrudno dostrzec tu pewnej zależności...

To wszystko zdaje się prowadzić do przykrego wniosku, że Xiaomi ma problemy z podjęciem walki z Apple'em, Samsungiem czy Huaweiem, gdy ma przed sobą klienta, który nie dba o cenę.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.