Virgin Mobile przejęte przez sieć Play. Co to oznacza dla klientów?

Virgin Mobile przejęte przez sieć Play. Co to oznacza dla klientów?

Virgin Mobile przejęte przez sieć Play. Co to oznacza dla klientów?
Miron Nurski
23.04.2020 10:40, aktualizacja: 23.04.2020 17:58

Stało się. Wirtualny operator Virgin Mobile Polska, po przeszło dwuletnich negocjacjach, trafia pod skrzydła swojego dostawcy infrastruktury.

Pierwsze głosy na temat możliwego przejęcia Virgin Mobile przez sieć Play pojawiły się już w styczniu 2018 roku. Wówczas obie strony podpisały wstępne porozumienie oraz ustaliły, że do ewentualnego przejęcia może dojść w 2020 roku. Tak też się stało.

Play wyda na Virgin Mobile ponad 60 mln zł

W komunikacie prasowym ujawniono, że kwota transakcji opiewa na 13,4 mln euro, czyli równowartość 60,7 mln zł.

Przejęcie wymaga jeszcze antymonopolowej zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale zdaje się, że jest to jedynie formalność.

Co przejęcie Virgin Mobile przez Play oznacza dla klientów?

Zapytanie w tej sprawie wysłałem zarówno do Virgin Mobile, jak i sieci Play. Otrzymałem jedynie lakoniczną odpowiedź, że "nie ma powodów do obaw".

Cóż, można bezpiecznie założyć, że z punktu widzenia klientów nie zmieni się nic. Wynika to zresztą z wcześniejszych deklaracji przedstawicieli wirtualnego operatora.

"Dlaczego sprzedajemy Virgin Mobile Polska? To jest naturalna droga wirtualnych operatorów komunikacyjnych na całym świecie" - przekonywał w 2018 roku Łukasz Wejchert, jeden z założycieli Virgin Mobile Polska, w rozmowie z Wyborczą. "Jeśli firma zbuduje swoją wartość, stworzy bazę abonentów, tradycyjni operatorzy ją przejmują. Pozyskują dzięki temu innych klientów niż do tej pory" - sprecyzował.

Pod koniec 2019 roku Play chwalił się liczbą 12,9 mln aktywnych klientów. W tym czasie Virgin Mobile obsługiwanych kart SIM miało 396 tys. Przejęcie wirtualnego operatora pozwoli więc "fioletowym" z dnia na dzień zwiększyć bazę klientów o 3 proc. oraz umocnić pozycję lidera w rankingu największych operatorów w Polsce. Wszelkie negatywne zmiany w ofercie mogłyby wywołać odpływ klientów, dlatego nie sądzę, by Play szykował na tym polu jakąś rewolucję.

Wirtualny operator Virgin Mobile Polska wystartował 22 sierpnia 2012 roku. Od samego początku P4 (operator sieci Play) był głównym dostawcą infrastruktury telekomunikacyjnej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)