Zegarek Microsoftu - hit czy kolejna porażka?

Zegarek Microsoftu - hit czy kolejna porażka?

Koncept zegarka Microsoftu (fot. coroflot.com)
Koncept zegarka Microsoftu (fot. coroflot.com)
Adrian Nowak
16.04.2013 10:07, aktualizacja: 16.04.2013 12:07

Produktów, które nie są jeszcze oficjalnie rozwijane, nie powinno się spisywać na straty. Jednak w przypadku Microsoftu łatwo dostrzec pewną prawidłowość: firma bardzo kiepsko radzi sobie z tworzeniem własnych urządzeń mobilnych, i to już od wielu lat.

Microsoft to jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie - nie można mu tego odmówić. To koncern Gatesa zaprezentował pierwszy tablet z prawdziwego zdarzenia czy telefony skupione wokół społecznościowych funkcji. Jeśli jednak nie kojarzycie żadnego z tych produktów, to witam w klubie - wszystkie poniosły porażkę, ale jednocześnie były źródłem inspiracji dla konkurentów.

Wall Street Journal poinformował, że Microsoft pracuje już nad prototypem własnego zegarka, który prawdopodobnie będzie oparty na mobilnym Windowsie. Podobne projekty rozwijają konkurencyjne spółki, jak Google czy Apple. Na liście twórców nowej generacji inteligentnych zegarków są jeszcze Samsung, LG czy Sony. Wkrótce więc rynek może zostać zalany przez tego typu urządzenia.

Tutaj można by pogratulować Microsoftowi refleksu i zakończyć tekst, ale w praktyce sytuacja nie jest tak kolorowa, jak może się wydawać. Koncern z Redmond coraz bardziej skupia się na przenośnych gadżetach, bo rynek pecetów kurczy się błyskawicznie i już za kilka lat nie będzie można z niego wycisnąć zbyt wiele pieniędzy. Cała nadzieja w smartfonach, tabletach, zegarkach czy okularach AR, dlatego Microsoft koncentruje się właśnie na tym sektorze.

Niestety, jak pokazuje historia, spółka z Redmond największe problemy miała właśnie z popularyzacją swoich mobilnych gadżetów. Niezbyt wysoka sprzedaż tabletów Surface w ostatnich miesiącach tylko potwierdza, że koncern, choć potrafi stworzyć ciekawe urządzenia, nie umie przyciągnąć klientów.

Problemem może być również celowanie w tę samą grupę docelową co silni konkurenci. Gdy Amazon prezentował swój tablet, kierował go do użytkowników, którzy nie chcą wydawać zbyt dużo na takie urządzenie. Najbardziej wymagający zwykle sięgają właśnie po iPady albo topowe tablety Samsunga, a Surface z Windowsem to na sklepowych półkach raczej ciekawostka.

Microsoft nie potwierdził oficjalnie, że pracuje nad zegarkiem, jednak można być tego praktycznie pewnym. Świetny produkt to podstawa, jednak koncern z Redmond poza tworzeniem kolejnych urządzeń musi w jakiś sposób zainteresować nimi użytkowników. Apple i Samsung opanowały tę sztukę. Mobilne gadżety Microsoftu natomiast dotychczas zachęcały chyba tylko kolorową obudową - a i to nie zawsze.

Źródło: The Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)