Apple dosłownie zajmie miejsce LG? Rozmowy już trwają

Apple dosłownie zajmie miejsce LG? Rozmowy już trwają

Apple iPhone
Apple iPhone
Źródło zdjęć: © Getty Images
18.06.2021 10:25, aktualizacja: 19.06.2021 13:22

Apple chciałoby zająć miejsce LG po tym jak firma ogłosiła wycofanie się z rynku smartfonów. Mowa tu dosłownie o zajęciu ich miejsca na półkach sklepowych w salonach LG. Samsung także chce przejąć klientów LG.

Kiedy z rynku usuwa się tak duży gracz jak LG, nic dziwnego, że branżowi giganci mają ochotę na przejęcie jego klientów. Zarówno Samsung, jak i Apple kuszą posiadaczy koreańskich smartfonów rabatami, ale to firma spod znaku jabłka chce pójść o krok dalej. Zamierzają oni rozpocząć współpracę z LG i sprzedawać swoje urządzenia w jego oficjalnych sklepach.

Plany są daleko idące. Koreańskie media donoszą, że Apple ma zamiar stworzyć markowe strefy w salonach LG w Korei Południowej, gdzie pracownicy firmy mieliby doradzać w kwestii wyboru urządzeń giganta z Cupertino.

LG stawia warunki

Choć LG jest skłonne do negocjacji, nie chce zgłosić się na pełen asortyment Apple'a w swoich salonach. Ze względu na fakt, że firma nadal posiada w swojej ofercie komputery, nie chce umieszczać w salonach laptopów i komputerów Apple'a. Rozważa jednak przyjęcie oferty na sprzedaż iPhone'ów, iPadów oraz Apple Watchy.

Aktualnie trwają rozmowy między przedstawicielami firm, więc zanim współpraca dojdzie do skutku minie jeszcze trochę czasu. Wiele wskazuje jednak na to, że Apple'owi bardzo zależy na wypełnieniu regałów przeznaczonych na smartfony LG swoimi produktami. Gra toczy się o przejęcie milionów klientów, którzy po rozstaniu z LG będą kierować się głównie w stronę Samsunga.

W Korei Południowej znajduje się ponad 400 salonów LG Best Shop. Według firmy analitycznej Counterpoint Research, w 2020 roku Samsung miał 65-procentowy udział na południowokoreańskim rynku smartfonów, Apple 21-procentowy, a LG 13-procentowy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)