Jak często opłaca się wymieniać smartfon na nowy?

Jak często opłaca się wymieniać smartfon na nowy?

Jak często opłaca się wymieniać smartfon na nowy?
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
10.08.2021 09:32, aktualizacja: 06.03.2024 22:14

Smartfon to w dzisiejszych czasach jeden z tych gadżetów, bez którego trudno wyobrazić sobie życie. Korzystamy z niego w celu utrzymywania stałego kontaktu z bliskimi, słuchania muzyki, robienia zdjęć oraz przeglądania internetu. Bez niego nasze życie nie byłoby tak wygodne i komfortowe. Tak jak każdy sprzęt elektroniczny, także smartfon ma jednak określoną datę ważności. Warto go wymienić na nowy, jeśli zaczyna się psuć, jego możliwości są już dla nas niewystarczające, a także kiedy znajdziemy wymarzony model w atrakcyjnej cenie.

Smartfon na wymianę - jak często Polacy kupują nowe telefony?

Według danych statystycznych, z jednego telefonu korzystamy około 2 lat. Jego wymiana na nowszy model jest zazwyczaj podyktowana przedłużeniem umowy u operatora i wyborem nowego aparatu, który będziemy spłacali w abonamencie przez kolejne miesiące. Z jednej strony jest to bardzo korzystne rozwiązanie, gdyż możemy zyskać całkowicie nowy telefon co 24 miesiące bez konieczności jego zakupu, z drugiej jednak wiąże się z pewnymi problemami. Po pierwsze, telefony od operatorów kosztują drożej niż kupowane w sklepie, co w prosty sposób sprawdzimy mnożąc wysokość miesięcznego abonamentu przez ilość miesięcy trwania umowy. Po drugie, większość modeli jest brandowanych, co może utrudniać ich późniejszą sprzedaż oraz przeszkadzać w użytkowaniu.

Zdecydowanie lepszym i bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest zakup nowego telefonu w sklepie. Jako że jednorazowy wydatek może być dość spory, warto z wyprzedzeniem rozglądać się za atrakcyjnymi promocjami i zniżkami na interesujące nas marki i kiedy taka okazja się pojawi, nie wahać się tylko z niej skorzystać. Nowy telefon z pewnością dostarczy nam zdecydowanie więcej satysfakcji z codziennego użytkowania oraz zupełnie nowych możliwości. Ze względu na postęp technologiczny szczególnie widoczny z branży telefonów komórkowych, nowy smartfon zaleca się kupować przynajmniej raz na 3-4 lata, aby móc korzystać z udogodnień ułatwiających codzienne życie oraz aktualizacji oprogramowania, które dostają wyłącznie nowsze modele.

Obraz
© Materiał Partnera

Nowy smartfon u operatora, za gotówkę czy na raty?

Nowy telefon możemy kupić właściwie na trzy sposoby. Pierwszym jest jego zakup u operatora w ramach przedłużenia umowy. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą po prostu mieć nowy telefon i nieistotna jest dla nich opłacalność zakupu ani kwestie późniejszej jego sprzedaży. Jeśli natomiast zależy nam na konkretnym modelu i chcemy go później odsprzedać w dobrej cenie, warto postawić na telefon oferowany przez sklep z elektroniką. Kupimy go zarówno za gotówkę, jak i na raty. Często zdarzają się także atrakcyjne promocje, które pozwolą cieszyć się wymarzonym smartfonem w cenie o 20 a nawet 30% niższej niż regularna.

Pewnym minusem kupowania elektroniki w sklepie jest jednak konieczność dysponowania albo gotówką, albo zdolnością kredytową pozwalającą na zakupy ratalne. Problem ten można jednak rozwiązać w jeszcze inny sposób - zaciągając szybką pożyczkę gotówkową w firmie Smart Pożyczka, z której w całości sfinansujemy nowy nabytek. Jest to świetna opcja zwłaszcza, że nowi klienci mogą uzyskać do 2000 zł wsparcia finansowego całkowicie za darmo, co jest wystarczającą kwotą, aby kupić dobrej jakości telefon w promocji oraz cieszyć się nowym nabytkiem bez żadnych dodatkowych kosztów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)