Założyciel OnePlusa szykuje nowy smartfon. Nothing Phone może nieźle namieszać

Założyciel OnePlusa szykuje nowy smartfon. Nothing Phone może nieźle namieszać

Czy Nothing wskrzesi projekt Essential GEM?
Czy Nothing wskrzesi projekt Essential GEM?
Miron Nurski
18.10.2021 15:03, aktualizacja: 18.10.2021 17:03

Pierwsze działania firmy Nothing pozwalają pospekulować, jaki będzie jej pierwszy telefon. Zapowiada się obiecująco.

We wrześniu 2020 Carl Pei odszedł z OnePlusa - firmy, którą założył razem z Pete'em Lau - i utworzył z Londynie nowe przedsiębiorstwo o nazwie Nothing. Jego pierwszy produkt to słuchawki, ale na nich się nie skończy.

Nothing pracuje nad własnym smartfonem

Tak przynajmniej twierdzi serwis 91mobiles. Premiera jeszcze niezapowiedzianego telefonu ma się odbyć na początku 2022 roku.

Póki co Nothing tych doniesień nie potwierdza, ale nie są one ani nieoczekiwane, ani niewiarygodne. Wcześniej firma chwaliła się nawiązaniem współpracy z Qualcommem, więc pojawienie się pierwszego smartfonu jest tylko kwestią czasu.

Znając nomenklaturę firmy, można bezpiecznie założyć, że jej pierwszy telefon zostanie nazwany Nothing Phone (1).

Jaki będzie Nothing Phone (1)?

Pierwszy produkt firmy - słuchawki Nothing Ear (1) - wyróżnia się przede wszystkim wzornictwem. Projektanci postawili na przezroczystą konstrukcję i przyciągające uwagę etui.

Obraz

Słuchawki kosztują 469 zł, a więc mowa o produkcie z wyższej średniej półki cenowej. Nie jest to akcesorium budżetowe, ale też daleko mu do flagowych słuchawek Apple'a czy Samsunga.

Gdyby przełożyć tę filozofię na rynek smartfonów, spodziewałbym się urządzenia za ok. 2000-2500 zł o mocno niebanalnym wzornictwie. Potencjalnie przezroczystym.

Jeśli chodzi o wygląd, Nothing może zdecydować się na coś jeszcze odważniejszego. Warto przypomnieć, że przed kilkoma miesiącami kupił on firmę Essential wraz z całym portfolio patentowym. A ta przed zwinięciem interesu pracowała nad koncepcyjnym smartfonem o nazwie GEM.

Essential Project Gem

Nothing Phone (1) może nieźle namieszać

Nothing udowodnił już, że - mimo niewielkich nakładów finansowych - umie prowadzić skuteczny marketing. Słuchawki nie należą do najbardziej ekscytujących kategorii produktowych na świecie, a jednak o Ear (1) mówiła cała branża.

Carl Pei ma zresztą na tym polu doświadczenie. Niewielki budżet na marketing wystarczył przecież, by OnePlus One znalazł w ciągu roku 1,5 mln nabywców, a dziś jego producent był marką rozpoznawalną na całym świecie. Współzałożyciel firmy raczej nie zrezygnowałby z obiecującej kariery, gdyby nie wierzył, że uda mu się powtórzyć ten sukces.

Jedno jest zatem pewne. O Nothing Phonie (1) będzie głośno.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)