Unleash the Fox! Rozpoznawalność Firefoxa nadzieją Mozilli?

Unleash the Fox! Rozpoznawalność Firefoxa nadzieją Mozilli?

Mozilla Firefox OS (fot. fastcidesign.com)
Mozilla Firefox OS (fot. fastcidesign.com)
Paweł Żołyniak
19.03.2013 09:00, aktualizacja: 19.03.2013 10:00

Mozilla, znana dotąd głównie ze względu na swoją przeglądarkę WWW, zaprezentowała na targach MWC 2013 system operacyjny dla telefonów - Firefox OS. Chociaż oba "liski" współdzielą oficjalne logo, to fundacja zdecydowała się odświeżyć wizerunek swojej marki wraz z debiutem systemu.

Według dyrektora firmy Mike'a Abbinka celem twórców nowego wizerunku było przygotowanie czegoś nawiązującego do klasycznego logo, co zarazem da silny sygnał nadchodzących zmian. Dlatego postanowiono "uwolnić" Firefoxa.

Lisek został uwolniony ze statycznego wizerunku i zaczął dosłownie hasać niczym baranek. Abbink podkreśla, że nowy Firefox (OS) nie jest tylko produktem do sprzedania, ale jest jak superbohater. Jednak nowy wizerunek ma przede wszystkim duże marketingowe znaczenie.

Obraz

Marka Firefox jest rozpoznawalna przez około 90% użytkowników na całym świece. Jest znacznie lepiej znana i bardziej popularna niż producenci innych nowy mobilnych systemów - Ubuntu czy Jolla Mobile z Sailfish OS. Dzięki temu łatwiej będzie zapaść w pamięć klientom. Podobnie jak kiedyś Samsung walczył z wizerunkiem producenta lodówek i telewizorów, Mozilla musi pokazać, że Firefox to nie tylko przeglądarka, ale też budowany z fantazją system operacyjny dla telefonów.

Pierwsze smartfony działające pod kontrolą systemu Mozilli mają trafić do Polski już latem tego roku. Ciekawi mnie, czy będzie temu towarzyszyła kampania reklamowa. Oczywiście kluczowe będą niska cena smartfonów i rozpoznawalna marka, ale też nowy, bardziej pogodny wizerunek Firefoxa może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż telefonów.

Obraz

Osobiście bardzo podoba mi się nowa inkarnacja Firefoxa. Barwny, nieco bajkowy design wprowadza pozytywną energię do smarfonów. Oczywiście można mu zarzucić dość dziecinny wygląd, ale ja mam dość ponurych, niby nowoczesnych wzorów, jakie stosują producenci telefonów. Wzorowanie się na Apple'u powoli staje się nudne.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)