Sony chce być trzecim producentem smartfonów. Ma szanse?

Sony chce być trzecim producentem smartfonów. Ma szanse?

Sony Xperia Tablet Z
Sony Xperia Tablet Z
Tomasz Hamryszak
04.03.2013 15:00, aktualizacja: 04.03.2013 16:00

Rynek smartfonów zdominowany jest przez Samsunga i Apple’a. Obaj gracze zagarnęli dla siebie łącznie ponad połowę udziałów okopując jednocześnie tak silnie dwa pierwsze miejsca, że konkurencja w najbliższym czasie planuje walkę jedynie o ostatnie miejsce na podium.

Wyniki sprzedaży smartfonów w całym roku 2012 wykazały ogromną przewagę Apple’a i Samsunga nad pozostałą konkurencją. Obie firmy mają łącznie 52% udziałów na rynku, pozostali producenci są daleko w tyle. Trzecia lokata wciąż pozostaje do zdobycia, gdyż w ubiegłym roku nikomu nie udało się wypracować na tyle silnej pozycji, aby mogła być ona niezagrożona przez dłuższy czas. Niespodziewanie, na zakończenie czwartego kwartału, bardzo dobra sprzedaż Huaweia, pozwoliła zająć mu na chwilę obecną trzecie miejsce z wynikiem 4,9 % udziałów.

[solr id="komorkomania-pl-150230" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4298,fullhd-na-48-calowym-ekranie-czyli-sony-xperia-c670x" _mphoto="sony-xperia-c670x-640x60-747e582.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3617[/block]

Tuż za podium uplasowało się Sony Communication Mobile (4,5%), którego prezes, Kunimasa Suzuki, na breafingu w Tokio złożył deklarację, że jego firma zamierza zająć trzecią pozycję w światowej sprzedaży smartfonów. Czy Japończycy rzeczywiście mają szansę uplasować się tuż za Samsungiem i Apple’em?

Zadaniem Sony jest wyprzedzenie Huaweia, którego sprzedaż opiera się na rynku chińskim i tanich Androidach, które pozwoliły mu wypracować tak wysoką pozycję. To jednak nie koniec trudności Japończyków. Po piętach depcze im także ZTE (4,3% udziałów), które również wypracowuje sobie coraz mocniejszą pozycję w Chinach i podobnie jak Huawei zdobywa sobie kolejne rzesze użytkowników dzięki tanim smartfonom.

[solr id="komorkomania-pl-149906" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4304,sony-xperia-z-test" _mphoto="sony-xperia-z-1-149906-2-5f3913c.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3618[/block]

Sony informowało wcześniej, że firma skupi się głownie na zaawansowanych smartfonach. Jeśli więc producent nie zadba o odpowiednią promocję modelu Xperia Z, to wątpię, aby Japończykom choć w po części udało się powtórzyć sukces Apple’a. Jeśli tak się nie stanie to firma nie tylko przegra walkę z Chińczykami o trzecie miejsce, ale także może zostać zepchnięta na piątą lokatę.

Producent koncentrując się na high-endowych modelach, nie może także zapomnieć o budżetowych smartfonach, będących motorem napędowym w chwili obecnej. Japończycy mają spore portfolio inteligentnych telefonów z Androidem dla mniej zamożnych,a  w przyszłości mogą sięgnąć także po jeszcze tańsze rozwiązania. Z tym jednak, że według wcześniejszych zapowiedzi, Sony dopiero na początku 2014 roku wprowadzi do sprzedaży pierwsze tanie komórki z Firefox OS.

Źródło: PhoneArenaReuters

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)