Mobilne rachunki - byłoby idealnie, gdyby nie prowizje

Mobilne rachunki - byłoby idealnie, gdyby nie prowizje

Sprytny Bill
Sprytny Bill
Adrian Nowak
04.02.2013 13:30, aktualizacja: 04.02.2013 14:30

Niełatwo znaleźć osobę, która lubi płacić rachunki. Od niedawna ten bolesny dla portfela proces można jednak znacznie uprościć, wykorzystując smartfona.

Niełatwo znaleźć osobę, która lubi płacić rachunki. Od niedawna ten bolesny dla portfela proces można jednak znacznie uprościć, wykorzystując smartfona. 

Skanuj i płać

Firma MasterCard zaprezentowała ostatnio aplikację Sprytny Bill, która pozwala na rozprawienie się z rachunkiem w zaledwie kilka chwil. Narzędzie dostępne w App Store i Google Play korzysta z aparatu wbudowanego w smartfona, uwalniając użytkownika od konieczności ręcznego przepisywania skomplikowanych numerów kont oraz samych kwot do zapłacenia.

Wykonanie płatności jest bardzo łatwe i sprowadza się do uruchomienia Sprytnego Billa, skierowania aparatu na kod kreskowy rachunku, a na koniec zatwierdzenia informacji o płatności. Trzeba też oczywiście podać kod zabezpieczający. Bez wątpienia jest to znacznie wygodniejsze niż stanie w kolejkach czy nawet zrobienie zwykłego przelewu internetowego. Niestety przy okazji doliczane są również niewielkie prowizje, co - sądząc po komentarzach w Google Play - nie wszystkim odpowiada.

Jak tłumaczy Katarzyna Wojda, Marketing & Communication Manager w MasterCard, program ma uczynić smartfony jeszcze bardziej wszechstronnymi:

Mobilne Płatności są ciekawe

Jako zagorzały fan porzucenia portfeli na rzecz płacenia smartfonami gorąco kibicuję projektom takim jak Sprytny Bill czy Mobilne Płatności. Niestety, w odróżnieniu od wielu innowacyjnych projektów, które dopiero walczą o zainteresowanie użytkowników, wspomniane narzędzia na starcie zniechęcają dodatkowymi prowizjami. Osoby przywiązujące wagę do każdej wydawanej na rachunki złotówki bez wątpienia nie będą ochoczo korzystały z tego typu nowości.

Mobilne płatności dają ogromne pole do popisu firmom, które chcą zachęcić klientów do wydawania większych sum na ich produkty czy usługi. Zniżki związane z udostępnianiem informacji o zakupach w serwisach społecznościowych czy promocje dla osób płacących smartfonem - w tym kierunku powinny iść firmy, którym zależy na promocji mobilnych płatności. Serwowanie użytkownikom dodatkowych prowizji może ich tylko zniechęcić.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)