Microsoft bez szans w starciu z Apple'em. Tylko milion sprzedanych Surface’ów

Microsoft bez szans w starciu z Apple'em. Tylko milion sprzedanych Surface’ów

Steve Ballmer | fot. Microsoft
Steve Ballmer | fot. Microsoft
Tomasz Hamryszak
15.01.2013 10:00, aktualizacja: 15.01.2013 11:00

Premiera Surface’a podzieliła użytkowników. Jedni wróżyli mu świetlaną przyszłość, drudzy ogłosili go totalną klapą - narzekali głównie na wygórowaną cenę. Dzięki analitykom firmy UBS wiadomo już, jak najnowsze dziecko Microsoftu radziło sobie na rynku w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Microsoft tuż po prezentacji swojego tabletu zakładał, że do końca roku uda mu się sprzedać około 2 mln tych urządzeń. Rynek jednak nie był tak łaskawy - w grudniu do sieci trafiły wstępne informacje prognozujące sprzedaż na poziomie jedynie 500-600 tysięcy egzemplarzy.

Na szczęście Surface nie sprzedał się aż tak słabo. Z danych UBS wynika, że w ręce klientów w okresie świątecznym (Q4) trafiło około miliona tabletów Microsoftu z Windows RT. Znacznie lepiej, niż przewidywano pod koniec roku, choć wciąż trudno mówić o jakimkolwiek sukcesie czy choćby osiągnięciu wcześniejszych założeń producenta.

[solr id="komorkomania-pl-138208" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4926,w-koncu-poznalismy-ceny-wszystkich-surfaceow-tanio-nie-bedzie" _mphoto="3286-surface-pro-138208--fe5be54.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3353[/block]

Microsoft Surface okazał się marnym konkurentem dla iPada. Założeniem giganta z Cupertino było sprzedanie 20 milionów iTabletów w tym samym przedziale czasowym i wszystko wskazuje na to, że wynik ten udało się osiągnąć. Skąd taka ogromna różnica?

Surface’owi została przypięta również łatka absurdalnie drogiego sprzętu. Wystarczy jednak szybki przegląd ofert internetowych, aby podważyć tę opinię. Średnio zorientowany użytkownik już wie, że ceny nowego iPada oscylują w podobnym zakresie, a wybór topowych tabletów z Androidem to tylko nieznaczna oszczędność.

Jeśli więc nie cena, to o wysokiej sprzedaży mogła decydować dostępność aplikacji, za co piętnowany jest Windows RT. Racjonalnym wytłumaczeniem sukcesu iPada jest raczej ogromna liczba dostępnych aplikacji, o której młoda platforma Microsoftu może w tej chwili tylko pomarzyć.

[solr id="komorkomania-pl-142863" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4651,google-nexus-10-juz-w-tym-tygodniu-w-polsce" _mphoto="nexus10-1-135534-227x168-d05ad5e.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3354[/block]

Powodami słabej sprzedaży tabletu Surface mogą być również mocno ograniczona dostępność sprzętu oraz - jeszcze - słaba rozpoznawalność nowego produktu Microsoftu. Model ten nie trafił na wiele rynków, a część użytkowników nie ma w ogóle pojęcia, że coś takiego jak tablet z Windows RT istnieje.

Gdybyście mieli do wydania ponad 2000 zł na tablet, to które urządzenie byście wybrali: iPada, Surface'a czy Nexusa 10?

Źródło: The Nex Web

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)