BlackBerry 10 - sukces zależy od deweloperów?

BlackBerry 10 - sukces zależy od deweloperów?

BlackBerry 10 (fot. Engadget)
BlackBerry 10 (fot. Engadget)
Adrian Nowak
14.01.2013 11:00, aktualizacja: 14.01.2013 12:00

Długo wyczekiwana premiera BlackBerry 10 nastąpi już pod koniec stycznia. Niewielu zdaje sobie jednak sprawę, że sukces platformy będzie zależał od zaangażowania zewnętrznych firm.

Jeszcze przed premierą iPhone'a Steve Jobs, prezentując swojego smartfona znajomym, tłumaczył im, że to właśnie oprogramowanie sprawia, że bardzo trudno go skopiować. RIM, które nie zdecydowało się na wykorzystanie Androida, musi samo zbudować nowoczesną platformę mobilną. W tym przypadku jednak to od deweloperów najpopularniejszych narzędzi zależy, czy będzie ona atrakcyjna dla końcowych użytkowników.

Gwarancja zysku niepotrzebna?

Alec Saunders, zajmujący się w Research In Motion kontaktami z deweloperami, zapewnia, że żaden inny producent nie traktuje firm przygotowujących aplikacje tak dobrze jak kanadyjski koncern. Warto przypomnieć, że RIM obiecało twórcom certyfikowanych narzędzi dla swoich urządzeń, że w ciągu pierwszego roku dostępności ich programu zarobią na nim co najmniej 10 tysięcy dolarów. Jeśli to się nie uda, producent urządzeń BlackBerry zwróci im różnicę.

Jak jednak przyznaje Saunders, rozmowy z deweloperami nabrały zupełnie innego tempa dopiero po dokładniejszym zaprezentowaniu BlackBerry 10 w grudniu. System wygląda okazale i oferuje użytkownikom wiele atrakcyjnych udogodnień. Jeśli sprzęt okaże się równie dobry, bez wątpienia jest szansa na odebranie części rynku smartfonom z Androidem oraz iOS.

Choć RIM zapewnia, że będzie bardzo mocno walczyło o deweloperów, nie wszystkie popularne programy mają być dostępne na platformę BB 10 - a przynajmniej nie w momencie jej premiery. Jak mówi Saunders:

Zainteresowanych nie brakuje?

Już teraz najwięksi amerykańscy operatorzy komórkowi, jak Verizon, AT&T czy T-Mobile, przyznają, że planują w swojej ofercie uwzględnić urządzenia z BlackBerry 10. Biorąc pod uwagę, że Research In Motion wciąż jest marką, która kojarzy się z profesjonalnymi zastosowaniami i jakością, jeśli ekosystem aplikacji rzeczywiście nie zawiedzie, możemy być świadkami kolejnych roszad na rynku mobilnym.

Źródło: The Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)