Apple sprzeda w tym roku jedynie 8 milionów iPadów mini, ale znalazł się winny

Apple sprzeda w tym roku jedynie 8 milionów iPadów mini, ale znalazł się winny

iPad mini
iPad mini
Miron Nurski
26.12.2012 15:00, aktualizacja: 26.12.2012 16:00

Źródła serwisu DigiTimes donoszą, że firmie Apple do końca roku uda się sprzedać jedynie(?) 8 milionów iPadów mini, czyli znacznie mniej, niż zakładano. Powodem takiego stanu rzeczy bynajmniej nie jest niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów. Kto zatem zawinił?

Źródła serwisu DigiTimes donoszą, że firmie Apple do końca roku uda się sprzedać jedynie(?) 8 milionów iPadów mini, czyli znacznie mniej, niż zakładano. Powodem takiego stanu rzeczy bynajmniej nie jest niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów. Kto zatem zawinił?

W listopadzie informowaliśmy Was o tym, że w pierwszy weekend po premierze gigantowi z Cupertino udało się sprzedać 3 miliony iPadów mini oraz iPadów czwartej generacji. Brak szczegółowych danych o wynikach sprzedaży tych pierwszych mógł świadczyć o tym, że nie było czym się chwalić. Z czasem jednak zainteresowanie rynku wzrosło.

[solr id="komorkomania-pl-140856" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4781,iphone-szybko-zyskuje-detronizacji-androida-jednak-nie-bedzie" _mphoto="iphone-140856-251x168-96b89bb049.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3233[/block]

Rosnący popyt na mniejsze iPady sprawił, że Apple złożył zamówienie na 10 milionów urządzeń, a z czasem liczba ta zwiększyła się do 12 milionów. Dziś jednak okazuje się, że koncernowi udało się rozprowadzić jedynie 2/3 planowanej liczby tabletów. Winę za to ponosi dostawca paneli dotykowych, który nie nadążył z ich produkcją. Sytuacja ta ma się ustabilizować dopiero w pierwszym kwartale 2013 roku, kiedy to Apple planuje sprzedać 13 milionów iPadów mini.

Jak na ironię, gigant z Cupertino został dotknięty przez problem, który przewidział i któremu próbował zapobiec. Kilka miesięcy temu pisaliśmy Wam o planowanej przez Apple'a dywersyfikacji dostaw czipów pamięci. Zwiększenie łańcucha dostawców komponentów miało zapobiec ewentualnym przerwom w dostawach na wypadek nienadążania z produkcją przez jednego producenta.

[solr id="komorkomania-pl-140864" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://michalmynarski.komorkomania.pl/4782,ipad-kolejnej-generacji-juz-w-marcu" _mphoto="ipad-135102-270x147-e8d1cff47881.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3234[/block]

Ryzyko związane z uzależnieniem się od jednego dostawcy jest zatem firmie Tima Cooka znane, a mimo to nie udało się zaspokoić popytu na iPada mini. Niestety stało się to akurat w okresie przedświątecznym, kiedy to elektroniczne gadżety są bardzo pożądanymi prezentami.

To wszystko oczywiście nie zmienia faktu, że 8 milionów sprzedanych tabletów w jednym kwartale to w dalszym ciągu bardzo dobry wynik, o którym większość konkurentów może tylko pomarzyć. Dość wspomnieć, że jeszcze nie tak dawno firmie LG w trzecim kwartale udało się sprzedać 7 milionów wszystkich swoich smartfonów łącznie, co było powodem do świętowania.

Źródło: Phone ArenaDigiTimesDigiTimes

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)