Według Nokii iPhone 5 symbolizuje szaroburą rzeczywistość. Czas na zmiany [wideo]

Według Nokii iPhone 5 symbolizuje szaroburą rzeczywistość. Czas na zmiany [wideo]

Reklama Lumia 920 "Czas na zmiany" - iPhone 5 symbolizuje szaroburą rzeczywistość
Reklama Lumia 920 "Czas na zmiany" - iPhone 5 symbolizuje szaroburą rzeczywistość
Kamil Bąkowski
05.10.2012 10:00, aktualizacja: 05.10.2012 12:00

iPhone 5 jest najpopularniejszym dotychczas telefonem firmy z Cupertino. Nokia postanowiła dać Apple'owi prztyczka w nos, porównując iPhone'a 5 do szaroburej rzeczywistości.

Nokia Lumia 920 jest nadzieją Finów. To właśnie kolejna generacja telefonu z mobilnymi okienkami ma pomóc producentowi w odzyskaniu dawnej pozycji na rynku.

[solr id="komorkomania-pl-125148" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5426,nowe-lumie-wycenione-na-rynki-europejskie-ruszyla-przedsprzedaz-w-rosji" _mphoto="nokia-lumia-920-1-120287-26c31d8.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2759[/block]

Nokia Lumia 920 została wyposażona m.in. w "superczuły" ekran PureMotion HD+ o przekątnej 4,5 cala, dwurdzeniowy układ Snapdragon S4, 1 GB RAM, 32 GB pamięci wewnętrznej, 8,7 Mpix aparat z optyką Carl Zeiss i optyczną stabilizacją obrazu (technologia PureView). Smartfon działa pod kontrolą nowego systemu Windows Phone 8. Mateusz w pierwszych wrażeniach nazwał Lumię 920 "urządzeniem niemal idealnym".

Poniżej najnowsza reklama modelu Nokia Lumia 920 zatytułowana "Czas na zmianę".

Ten materiał humorystycznie nawiązuje do słynnej reklamy komputera Macintosh wyemitowanej w 1984 roku podczas finału Super Bowl XVIII. Obydwa spoty pokazują szarą rzeczywistość. W przypadku reklamy Nokii "żywymi maszynami" są klienci podporządkowani systemowi - wybierający telefon Apple'a.

1984 Apple's First Macintosh Commercial

Według Nokii porządek burzy Lumia 920, która będzie dostępna w jednym z pięciu kolorów. Fiński producent podkreślił w materiale, że różnorodność wersji kolorystycznych odróżnia model Lumia 920 od iPhone'a 5.

Nie wiem jak Wam, ale mnie ten spot nie przypadł do gustu. Nie przepadam za czarnym PR-em, uważam, że jest to przykład braku pomysłu na kampanię marketingową nowego produktu. Zamiast skupiać się na nowych, wyjątkowych funkcjach Lumii 920, Nokia wybiera strategię, która przyniesie jej więcej rozgłosu, ale nie daje odpowiedzi na pytanie, dlaczego jako potencjalny klient powinienem wybrać telefon z nowymi okienkami (chyba nie ze względu na kolor?).

[solr id="komorkomania-pl-120287" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5622,nokia-lumia-920-dla-mnie-ideal-pierwsze-wrazeniawideo" _mphoto="nokia-lumia-920-1-120287-26c31d8.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2760[/block]

Jeśli fiński producent czarnym PR-em chce wywołać szum medialny, to ma to jak w banku. Nie wydaje mi się jednak, że klienci będą szturmowali sklepy dlatego, że Lumia 920 jest dostępna w różnych kolorach. Nokia, przygotowując promocję nowego modelu, mogłaby inspirować się Apple'em.

Firma z Cupertino niemal w każdej kolejnej reklamie produktu kładzie nacisk na jedną wybraną funkcję. Nowa reklama Nokii natomiast w żaden sposób nie zachęca mnie do zakupu Windows Phone'a. Bo jak nazwiecie pomysł na promocję urządzenia: wybierz telefon, ponieważ jest żółty (kolorowy), a nie biały/czarny (nie jest iPhone'em, po którego wszyscy stoją w kolejce i płacą za niego niemało)...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)