W App Store jest ponad 400 tysięcy aplikacji, którymi nikt się nie interesuje

W App Store jest ponad 400 tysięcy aplikacji, którymi nikt się nie interesuje

W App Store jest ponad 400 tysięcy aplikacji, którymi nikt się nie interesuje
Krystian Bezdzietny
03.08.2012 17:19, aktualizacja: 03.08.2012 19:19

Bardzo niepokojące dane napływają z firmy Adeven. Jak informują jej analitycy, w App Store jest ponad 400 tysięcy aplikacji, które ani razu nie zostały zainstalowane na urządzeniu z systemem Apple iOS.

Mając na uwadze to, że w App Store dostępnych jest ponad 600 000 aplikacji, taki wynik jest co najmniej przygnębiający, zwłaszcza dla deweloperów, którzy bez końca płodzą nowe tytuły w App Store.

"Prawda jest taka, że tylko kilka tysięcy aplikacji doświadczyło jakichkolwiek pobrań" - mówi Christian Henschel, główny prezes firmy Adeven. "To efekt zamkniętego charakteru systemu Apple'a. Trudno odkrywać tego rodzaju aplikacje. Nie ma do tego odpowiedniej wyszukiwarki, więc jedynym rozwiązaniem jest poznawanie aplikacji poprzez listy TOP."  dodaje.

[solr id="simblog-pl-59679" excerpt="0" image="0" _url="http://simblog.pl/google-bierze-sie-za-porzadki-w-google-play" _mphoto="google-play-59679-260x16-62884d7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2342[/block]

Z pewnością niejeden deweloper zgodzi się ze słowami Henschela. Jeżeli nie wyda się kroci na promocję swojej aplikacji, czego efektem byłoby jej pojawienie się na liście TOP 25, to można zapomnieć o sukcesie tytułu, nad którym przecież tak długo się pracowało.

Jednak czy tylko o appstore'ową wyszukiwarkę chodzi? Niezupełnie. Takie platformy jak App Store czy Google Play przesycone są aplikacjami, które powielają wzajemnie swoje funkcje. Pracownicy Adevent w tym przypadku zwracają uwagę na aplikacje-latarki, których w App Store naliczono aż 1899 sztuk. I jak spośród tych niemal dwóch tysięcy aplikacji wybrać tę jedyną, wyjątkową, a przede wszystkim taką, która pozwoli zarobić deweloperowi?

Kilka tygodni temu na łamach SIMblogu pojawił się wpis, w którym przetłumaczyłem tekst jednego z byłych pracowników Apple'a. Omówił on pięć aspektów, które należy brać pod uwagę, jeżeli chce się osiągnąć sukces w App Store:

  • po pierwsze - zamieszczaj opisy aplikacji, które naprawdę chce się czytać, czyli mają być krótkie i treściwe;
  • po drugie - przyłóż się do wykonania swojej aplikacji, niech przyciąga zarówno funkcjonalnością, jak i wyglądem;
  • po trzecie - stwórz dobry filmik promocyjny;
  • po czwarte - zaimplementuj w aplikacji funkcje z najnowszego API Apple'a;
  • po piąte - pojawiaj się na branżowych imprezach.

[solr id="simblog-pl-59093" excerpt="0" image="0" _url="http://simblog.pl/nowa-funkcja-facebooka-pozwalajaca-zapisywac-posty-na-pozniej" _mphoto="facebook-ios-app-saved-p-63c7e23.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2343[/block]

Wykupienie konta deweloperskiego Apple i stworzenie byle jakiej aplikacji, która - jak się z czasem okazuje - nie jest w żaden oryginalna, w 90% nie zaowocuje pokaźnymi zyskami, o ile w ogóle takowe się pojawią. Jeżeli, deweloperze, nie chcesz, aby Twoja aplikacja znalazła się pośród tych 400 000, którymi nikt się nie interesuje, stwórz coś oryginalnego, a popularność pojawi się sama.

Źródło: GigaOM

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)