Apple oraz Samsung zdominowały rynek smartfonów

Apple oraz Samsung zdominowały rynek smartfonów

Galaxy S III i iPhone 4S (fot. androidchief)
Galaxy S III i iPhone 4S (fot. androidchief)
Kamil Bąkowski
28.07.2012 10:00, aktualizacja: 28.07.2012 12:00

Firma analityczna IDC opublikowała najnowsze wyniki sprzedaży telefonów komórkowych w drugim kwartale 2012 roku. Jak się okazuje, rynek smartfonów został zdominowany przez dwóch producentów: Apple oraz Samsung zdołały dostarczyć blisko połowę smartfonów. Królem sprzedaży "inteligentnych telefonów" został producent Galaxy S III, który sprzedał się już w liczbie 10 mln.

Firma analityczna IDC opublikowała najnowsze wyniki sprzedaży telefonów komórkowych w drugim kwartale 2012 roku. Jak się okazuje, rynek smartfonów został zdominowany przez dwóch producentów: Apple oraz Samsung zdołały dostarczyć blisko połowę smartfonów. Królem sprzedaży "inteligentnych telefonów" został producent Galaxy S III, który sprzedał się już w liczbie 10 mln.

Batalia pomiędzy firmami Apple a Samsung nie toczy się tylko na salach sądowych. Rywalizują one również o tytuł najpopularniejszego producenta smartfonów na rynku. Odmienna strategia sprzedażowa wpływa na wyniki sprzedaży urządzeń. Apple od momentu premiery pierwszego iPhone'a skupia się na zdominowaniu rynku smartfonów wysokobudżetowych, w przeciwieństwie do Samsunga, który chce trafić do szerszego grona odbiorców.

Samsung najpopularniejszym dostawcą smartfonów w II kwartale II roku

Jak pokazują wyniki firmy analitycznej IDC, strategia Samsunga pozwoliła na utrzymanie tytułu najpopularniejszego producenta smartfonów na rynku w kolejnym kwartale. Tym razem koreański producent sprzedał blisko dwa razy więcej telefonów z systemem operacyjnym niż Apple. Poniżej lista pięciu najbardziej popularnych dostawców smartfonów w II kwartale 2012 roku (liczby w milionach sztuk).

Liczba dostarczonych smartfonów II kwartał 2012 r. , fot. IDC
Liczba dostarczonych smartfonów II kwartał 2012 r. , fot. IDC

Samsung w minionym kwartale dostarczył 50,2 mln sztuk smartfonów, zdobywając aż 32,6% udział w rynku. Oznacza to, że Samsung sprzedał o 172,8% więcej smartfonów w porównaniu z II kwartałem roku ubiegłego. Na drugim miejscu znalazł się Apple z wynikiem 26,0 mln dostarczonych iPhone'ów, co daje 16,9% udział na rynku.

Dynamika wzrostu sprzedaży iPhone'ów jest znacznie mniejsza - 27,5% rok do roku. Warto zauważyć, że choć wyniki mówią o wzroście sprzedaży obu producentów, to zdecydowanie w lepszym świetle prezentują one Samsunga.  Udział na rynku smartfonów Apple'a spadł w porównaniu do roku ubiegłego z 18,8% do 16,9% przy wzroście liczby dostarczonych telefonów o 42,1%.

Miejsce na podium zamyka Nokia z zaledwie 10,2 mln sztuk sprzedanych smartfonów z całkowitej liczby 154 mln urządzeń. Fiński producent coraz wyraźniej traci grunt pod nogami. Spadek sprzedaży o blisko 40% oznacza, że telefony z Windows Phone nie zostały zbyt ciepło przyjęte przez klientów, a o Symbianie klienci już zapomnieli. Sytuacja ta nie zmieni się do premiery Windows Phone 8. Już możemy mówić, że III kwartał  2012 roku dla Nokii będzie spisany na straty. Firma ma jeszcze daleką drogę przed sobą, aby zagrozić rosnącej dominacji Apple'a oraz Samsunga. Miejmy nadzieję, że wyniki III kwartału nie będą gwoździem do trumny dla fińskiego producenta.

Poniżej całkowita liczba dostarczonych telefonów komórkowych w II kwartale 2012 roku (liczby w mln sztuk).

Liczba dostarczonych telefonów komórkowych II kwartał 2012 r. , fot. IDC
Liczba dostarczonych telefonów komórkowych II kwartał 2012 r. , fot. IDC

Łącznie na rynek dostarczono 406 mln sztuk telefonów komórkowych, z czego najwięcej firmy Samsung – 97,8 mln sztuk oraz Nokia – 83,7 mln sztuk.

Przewaga Samsunga w liczbie sprzedanych smartfonów z kwartału na kwartał powinna rosnąć. Sytuacja ta nie jest zaskakująca, wystarczy tylko spojrzeć na bogate portfolio urządzeń producenta. Samsung trafia do klientów, którzy poszukują telefonu z wysokiej półki cenowej (patrz Galaxy S III), oraz do osób, które potrzebują smartfonów średniobudżetowych bądź niskobudżetowych.

Apple nie ma jednak powodów do zmartwień, telefon iPhone z kwartału na kwartał sprzedaje się coraz lepiej, bijąc rekordy popularności. Zazwyczaj to właśnie dwa pierwsze kwartały po premierze nowego iPhone'a napędzają sprzedaż smartfonów Apple’a. Przewaga firmy z Cupertino na rynku smartfonów high-endowcyh wciąż rośnie, wraz ze wzrostem zysków firmy. Wiadomo również, że nie zawsze najważniejsza jest liczba sprzedanych urządzeń, ale zysk z każdej dostarczonej na rynek sztuki.

Źródło: IDC

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)