Azja najlepszym rynkiem zbytu dla aplikacji na świecie!

Azja najlepszym rynkiem zbytu dla aplikacji na świecie!

Azja najlepszym rynkiem zbytu dla aplikacji na świecie!
Zbigniew Kowal
26.01.2014 19:32, aktualizacja: 26.01.2014 20:32

Smartfonowa rewolucja rozpoczęła się na Zachodzie. Po kilku latach od debiutu pierwszego iPhone’a, to jednak kontynent azjatycki stał się numerem jeden pod względem liczby pobrań i zysków z mobilnych aplikacji. W rozwinięciu wpisu znajdziecie bardziej szczegółowe dane (top aplikacje i analizę) z Azji właśnie.

Oczywiście nikogo nie powinien dziwić fakt, że Azja to największy rynek na świecie. W samych Chinach jest więcej mieszkańców, aniżeli w USA oraz Unii Europejskiej razem wziętych. Do tej pory jednak sądzono, że bardziej zamożni klienci z Europy oraz Ameryki generują większe zyski dla producentów aplikacji.

Ekipa Distimo zaprosiła do współpracy ekspertów z Wandoujia, twórców najpopularniejszego silnika mobilnego do wyszukiwania treści w Chinach. Dzięki współpracy obu firm powstał raport na temat azjatyckiego rynku. Poniżej możecie znaleźć najważniejsze punkty tej publikacji.

Obraz

Azja to najbardziej lukratywny rynek aplikacji na świecie. Nieco ponad 41 procent wszystkich globalnych zysków w grudniu 2013 roku pochodziło z tego kontynentu właśnie. Dotychczasowy lider Ameryka, to 31 procent udziału w rynku. Europa (w dużej mierze Wielka Brytania) może pochwalić się „tylko” 23 procentowym udziale w torcie. Co ciekawe, azjatycki rynek zaliczył skok o ponad 162 procent w stosunku do roku ubiegłego, podczas gdy zyski z Ameryki Północnej wzrosły o 46 procent.

Kto jest liderem w najbardziej dochodowym rynku na świecie? Palmę pierwszeństwa należy przyznać Japonii. Na drugim miejscu plasuje się Korea Południowa a na trzecim Chiny. Kolejne miejsca należą do Tajwanu, Hong Kongu, Singapuru, Tajlandii, Turcji, Indonezji oraz Malezji. Różnica pomiędzy Japonią a Malezja jest jednak dość spora. Japoński rynek jest 77 razy większy niż malezyjski.

Obraz

Aplikacja numer jeden w grudniu 2013 roku okazało się być Angry Birds Go. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się „lokalne” aplikacje jak CarrotFantasy 2: Polar Adventure oraz The Hardest Game in History. Najwięcej pobrań pochodziło oczywiście z Chin. Ciekawostką jest dobre miejsce dla 12 Days of Gifts od Apple, które cieszyło się ogromna popularnością w Japonii, Tajwanie oraz Turcji.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)