Deweloperze, oto co powinieneś zrobić, aby Apple zainteresował się Twoją aplikacją

Deweloperze, oto co powinieneś zrobić, aby Apple zainteresował się Twoją aplikacją

Deweloperze, oto co powinieneś zrobić, aby Apple zainteresował się Twoją aplikacją
Krystian Bezdzietny
08.07.2012 11:37, aktualizacja: 08.07.2012 13:37

Chciałbyś, żeby Apple umieścił Twoją aplikację w dziale promowanych albo zaprezentował ją na jednej ze swoich sławnych konferencji? Wcale nie jest to zadanie karkołomne. Były pracownik Apple'a radzi, na co deweloperzy powinni zwracać uwagę, jeżeli chcą zdobyć przychylność w Cupertino.

Chciałbyś, żeby Apple umieścił Twoją aplikację w dziale promowanych albo zaprezentował ją na jednej ze swoich sławnych konferencji? Wcale nie jest to zadanie karkołomne. Były pracownik Apple'a radzi, na co deweloperzy powinni zwracać uwagę, jeżeli chcą zdobyć przychylność w Cupertino.

Tym pracownikiem jest Matt Drance, były inżynier Apple'a współpracujący z deweloperami. Oto kilka jego wskazówek, co należy zrobić, aby normlani pracownicy Apple'a zainteresowali się Twoim wytworem.

1. Zamieszczaj opisy, które chce się czytać: "Pracownicy Apple'a są bardzo podobni do fanów Apple'a. Czytają te same strony internetowe. Jeżeli zabłyśniesz [ze swoją aplikacją] na MacWorldzie czy Daring Fireball, to istnieje całkiem spore prawdopodobieństwo, że pracownicy to zauważą".

  1. Przyłóż się do wykonania aplikacji: "W warunki zwrócenia na siebie uwagi przez Apple'a wpisuje się wykonanie aplikacji. Nie ma znaczenia, czemu ona służy, dopóki robi, co ma robić i jest przy tym dobrze zaprojektowana".
  1. Dobry filmik promocyjny - to podstawa: "Wydaje mi się, że ludzie nie doceniają potęgi filmików promocyjnych. Wideo powinno być o aplikacji. Ludzie robią z tego jakąś komedię".
  1. Wykorzystaj najnowsze funkcje Apple'a: "Nowości zwiększają prawdopodobieństwo, że zostanie się dostrzeżonym przez Apple'a. Apple będzie zainteresowany aplikacjami związanymi z ruchem tranzytowym podczas kolejnej swojej imprezy. Nietrudno więc zrozumieć przesłanie".
  1. Pojawiaj się na imprezach: "Pracowników Apple'a możesz spotkać podczas takich imprez jak WWDC czy tech talks i zaprezentować im swoją aplikację. Jeżeli stwierdzą, że jest ona ciekawa, zaczną pokazywać ją innym w Cupertino. Nie ma żadnych ukrytych kruczków. To całkiem naturalne".

Nikt nie gwarantuje, że spełnienie zaprezentowanych wyżej warunków przyniesie ci oczekiwany sukces. Prawda jest taka, że naprawdę fenomenalne i godne uwagi tytuły prędzej czy później same się obronią, a popularność zyskają dzięki tak zwanej dystrybucji wirusowej - pisze o tym jeden serwis, potem drugi, trzeci, program staje się coraz bardziej popularny i interesuje się nim Apple.

Najważniejsze jest to, żeby aplikacja sprawdzała się w tym, do czego została stworzona, a przy tym ładnie wyglądała. Aby nie zawierała niepotrzebnych opcji i funkcji, które wprowadzają tylko chaos w interfejsie, spowalniając tym samym pracę urządzenia. Przykładami naprawdę dobrych aplikacji są Google+ czy jakdojade.pl.

Źródło: businessinsider

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)