Reklamy w komórkach są coraz sprytniejsze

Reklamy w komórkach są coraz sprytniejsze

Reklamy w komórkach są coraz sprytniejsze
Krystian Bezdzietny
21.01.2012 12:53, aktualizacja: 21.01.2012 13:53

Redditowa społeczność po raz kolejny poruszyła bardzo istotny temat dotyczący komórek. Tym razem na celownik wzięto mobilne reklamy. Zobaczcie, jak bardzo wycwaniły się firmy zajmujące się mobilnymi reklamami.

Nikogo z nas nie dziwi gdy podczas przeglądania Sieci, na przykład stron warezowych, nagle na ekranie pojawia się ogromny banner z komunikatem, że zostałeś wylosowany jako milionowy uczestnik pewnej tajemniczej loterii i musisz kliknąć na wybranym przycisku, aby odebrać nagrodę. Uciążliwe są też komunikaty, w których użytkownik dowiaduje się, że na jego komputerze funkcjonują jakieś wirusy, które natychmiast trzeba usunąć przy pomocy promowanego programu. Oczywiście odnośniki z tych bannerów prowadzą w jakieś podejrzane miejsca, nie są w żaden sposób użyteczne, a powodują tylko zdenerwowanie u użytkownika. Jeszcze jeśli reklama została wyposażona w jakąś melodyjkę czy inny podejrzany dźwięk, to wielu użytkowników ma wówczas ochotę wyrzucić komputer przez okno.

Cóż, wygląda na to, że jeszcze do niedawna niewinne reklamy w aplikacjach komórkowych dziś powoli zaczynają przypominać te komputerowe. Choć tutaj jeszcze nie mamy do czynienia z komunikatami dźwiękowymi czy bannerami zajmującymi cały widok ekranu, idiotyczność reklam jest już prawie na takim samym poziomie.

Pewien użytkownik reddita wrzucił screena z aplikacji dla Androida - Bacon Reader, w której to na dole ekranu pojawiła się bardzo ironiczna reklama, informująca użytkownika o obecności trzech wirusów w jego urządzeniu (screen wyżej). I co ma zrobić nieobeznany użytkownik widząc taki komunikat? Oczywiście kliknie "Remove", zakładając, że choć w minimalnym stopniu zna język angielski, przekierowując się tym samym na podejrzaną stronę.

Później w komentarzach ktoś zamieścił screena z aplikacji Friendcaster, w której to zwrócono uwagę na kolejną osobliwość mobilnych reklam - realizm. Gdybym nie powiedział, że u dołu ekranu wyświetlana jest reklama, a nie "pasek narzędzi" Facebooka, to ilu z Was zorientowałoby się o obecności takiego przekrętu? Pojawia się niebieskie tło, przyciski Facebooka, czerwony znaczek i bez zastanowienia klikamy.

Reklamy to zmora Internetu, ale nie da się ukryć, że świetnie się na nich zarabia. Przeważnie jedno kliknięcie bannera na jakiejś stronie jest warte kilkanaście groszy, a zakładając, że reklama jest efektywna i porywa za sobą tłumy laików, wówczas zarabia nie tylko operator reklam, jak i sam deweloper aplikacji czy właściciel strony internetowej. Jeżeli zjawisko obecności niedopuszczalnych reklam będzie się potęgować, w przyszłości nikt nie będzie chciał kupować darmowych aplikacji z App Store'a czy Marketu wyświetlających reklamy. Oby operatorzy mobilnych reklam, na przykład AdMob, w porę zdali sobie sprawę z powagi zjawiska, ponieważ jeżeli tak dalej będzie, wkrótce czeka nas reklamowa katastrofa. 

Źródło: reddit

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)