Samsung Wave 3 trafia do Polski. Ma szansę na sukces?

Samsung Wave 3 trafia do Polski. Ma szansę na sukces?

Samsung Wave 3
Samsung Wave 3
Mateusz Żołyniak
29.11.2011 16:30, aktualizacja: 29.11.2011 17:30

Długo przyszło czekać użytkownikom bada OS na nowego Wave'a. Dzisiaj Samsung wprowadził oficjalnie na polski rynek model Wave 3, oparty na platformie bada 2.0. Jego cena jest kusząca.

[Długo przyszło czekać użytkownikom bada OS na nowego Wave'a](http://Samsung Wave 3 i aktualizacja do bada OS 2.0 w październiku). Dzisiaj Samsung wprowadził oficjalnie na polski rynek model Wave 3, oparty na platformie bada 2.0. Jego cena jest kusząca.

Sugerowana cena detaliczna Samsunga Wave 3 wynosi 1299 zł. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę jakość wykonania i specyfikację techniczną, na pewno nie. Wave 3 opiera się na jednordzeniowym układzie Qualcomm Snapdragon QSD8255 o taktowaniu 1,4 GHz, wyposażono go w 4-calowy ekran Super AMOLED o rozdzielczości 480 x 800. Nowy model z bada OS to również moduł HSPA+, WiFi b/g/n z WiFi Direct, DLNA, Bluetooth 3.0 i aparat 5 Mpix. Co ciekawe, Wave 3 oficjalnie będzie obsługiwał system nawigacji satelitarnej GLONASS (a także standardowo GPS).

Smartfon działa pod kontrolą bada OS 2.0 z interfejsem TouchWiz, który został wzbogacony o nowy ekran główny, możliwość umieszczania na ekranie skrótów do aplikacji przez ich przeciągnięcie z menu, nowy Social Hub, dostęp do sklepu z muzyką Music Hub (we współpracy z 7digital) i multikomunikator ChatOn, który dostępny jest również dla urządzeń opartych na Androidzie (wkrótce zapewne również na WP7). Wave 3 to prawdopodobnie jedyny z obecnych Wave'ów, który dostanie bada OS 3.0.

Czy Samsung Wave 3 ma szanse na sukces pokroju pierwszego Wave'a S8500? Szczerze mówiąc, mimo dużej sympatii dla bada OS i Wave'ów nie liczę na to, że stanie się on hitem sprzedażowym. Pierwszy Wave był urządzeniem high-endowym, przełomowym (Super AMOLED, WiFi w standardzie n, Bluetooth 3.0), a jego specyfikacja robiła ogromne wrażenie. To pomogło w promocji pierwszego modelu z bada OS i samego systemu. Teraz, po roku od prezentacji Wave'a 2, kolejny model z autorskim systemem Samsunga nie jest zbyt rewolucyjny. To po prostu dobry telefon ze średniej półki o świetnym wykonaniu, ale jego problemem jest wciąż niewielka baza aplikacji oferowana przez bada OS.

Jeśli porównać go choćby z pierwszym Galaxy S czy Galaxy S Plus, to właśnie braki w aplikacjach przemawiają za wyborem smartfonów Samsunga z Androidem, a nie badą. SGS i SGS+ można kupić już za nieco ponad 1000 zł i Wave 3 powinien być ich rynkową konkurencją. Obecnie kosztuje on 1300 zł, ale w ciągu dwóch miesięcy ceny tych telefonów powinny się zrównać. Nie twierdzę, że Wave 3 nie będzie cieszył się zainteresowaniem, ale nie sprzeda się tak dobrze jak S8500 czy Galaxy S I9000.

Wszystko zależy od ofert operatorów oraz akcji marketingowych, w których wykorzystany zostanie wizerunek Edyty Herbuś. Cała kampania ma się skupiać na reklamie w pismach kobiecych i czasopismach lifestyle'owych, co świadczy, że Wave 3 kierowany będzie głównie do kobiet. Płeć piękna nie ma takich wymagań dotyczących telefonów jak mężczyźni, a nad bazę aplikacji przedkłada zazwyczaj ładną i trwałą obudowę. O tym, czy rzeczywiście kobiety będą zainteresowane tym modelem, przekonamy się zapewne za kilkanaście tygodni, gdy pojawią się pierwsze sprzedażowe dane.

Specyfikacja techniczna Samsung Wave 3:

Samsung Wave 3 - specyfikacja
Samsung Wave 3 - specyfikacja

Oto jak Samsung zapowiada nowy model:

Samsung Wave 3 – kolejna odsłona popularnego smartfonu z najnowszą wersją systemu operacyjnego bada – wkracza na polski rynek. Wprowadzeniu urządzenia towarzyszy kampania reklamowa z wykorzystaniem wizerunku Edyty Herbuś.

Stylowy, elegancki, sprawdzający się w każdej sytuacji – te określenia najlepiej oddają charakter najnowszego smartfonu z rodziny Wave. Jego obudowa, o grubości zaledwie 9,9 mm, została wykonana ze szczotkowanego aluminium, nadając mu zwarty i wyróżniający się wygląd, idealny dla użytkowników świadomych swojego stylu.

Nowy telefon z serii Wave został wyposażony w szybki procesor taktowany zegarem 1,4 GHz i oferuje transmisję danych HSPA+ (odbieranie 14,4 Mb/s, wysyłanie 5,76MB/s), co pozwala zapewnić płynne działanie aplikacji i szybkie pobieranie treści. Obsługa wideo HD oraz wsparcie DivX w połączeniu z dużym, 4-calowym ekranem Super AMOLED pozwalają cieszyć się wysokiej jakości odtwarzaniem filmów.

Samsung Wave 3 pracuje pod kontrolą najnowszej wersji autorskiej platformy firmy Samsung – bada 2.0 – wzbogaconej o intuicyjny w obsłudze interfejs TouchWiz. Oferuje ona szeroki wachlarz nowych możliwości, takich jak wielozadaniowość, łączność WiFi Direct czy funkcje głosowe. Dostęp do tysięcy przydatnych aplikacji, darmowych i płatnych (kartą kredytowa lub premium SMS), zapewnia sklep Samsung Apps; z kolei sprawne zarządzanie i zakup muzyki umożliwia Music Hub.

Nowy smartfon to również różnorodna swoboda komunikacji. Narzędzie komunikacyjne Social Hub łatwo uporządkuje twoje kontakty, wiadomościami, wpisy np. na Facebooku i kalendarze z różnych źródeł – SMSów, e-maili czy też serwisów społecznościowych.

Wraz z bada 2.0 debiutuje nowy rewolucyjny komunikator internetowy firmy Samsung – ChatON – w pełni darmowy, umożliwia łatwe nawiązanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną za pomocą tekstu, zdjęć czy też plików wideo w czasie rzeczywistym. Dzięki ChatON komunikacja może odbywać się także na wspólnym czacie i umożliwia łatwe dzielenie się treściami oraz prowadzenie rozmów między wieloma platformami rynku mobilnego i komputerem osobistym. Identyfikacja użytkownika oparta jest na podstawie jego numeru telefonu.

Elegancja i ekspresja – kampania promocyjna Wave 3 w Polsce

Wprowadzeniu nowego smartfonu w Polsce towarzyszy szeroko zakrojona kampania promocyjna, której twarzą jest Edyta Herbuś. Reklamy z jej udziałem pojawią się głównie w prasie kobiecej i lifestyle oraz w internecie. Za ich przygotowanie odpowiada agencja Pompidou. W grudniu pojawią się również dwa rotujące spoty telewizyjne oraz jeden kinowy. Zostały zaadaptowane przez agencję Cheil.

Promocja nowego smartfonu będzie również wsparta obecnością w butikach świątecznych i konkursami w prasie kobiecej, a także testami dla czytelniczek wybranych kobiecych serwisów internetowych. Planowane są również wspólne promocje z partnerami.

Źródło: informacja prasowa Samsung

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)