Zyski z Marketu nie umywają się do zysków z App Store

Zyski z Marketu nie umywają się do zysków z App Store

Zyski z Marketu nie umywają się do zysków z App Store
Krystian Bezdzietny
24.11.2011 13:48, aktualizacja: 24.11.2011 14:48

Gene Munster z Piper Jaffray porównał przychody generowane przez App Store i Android Market. Po ekspresowej analizie okazało się, że zyski z Android Marketu nie są nawet w 1/4 tak dobre jak ze sklepu Apple'a.

Munster zanalizował raport dotyczący App Store z 30 września br. oraz statystyki serwisu AndroLib (źródło aplikacji na temat androidowych aplikacji) i wyciągnął kilka wniosków:

  • Pobrania z App Store stanowią 85-90% pobrań wszystkich aplikacji na komórki.
  • Tylko 1,3% aplikacji w Markecie jest płatna, w App Store jest ich 13,5%.
  • Deweloperzy iOS od początku bieżącego roku zarobili na programach około 3,4 mld dol., a deweloperzy Androida w tym samym czasie zgarnął jedynie 240 mln.
  • Nawet jeśli wzrost zainteresowania aplikacjami z Marketu się utrzyma, to i tak przez kolejne 3-4 lata przynajmniej 70% pobrań wszystkich programów będzie miało miejsce w Apple Store . To dlatego, że do Marketu trafiają przede wszystkim aplikacje darmowe.
Obraz

Choć zebrane przez Munstera dane są jedynie orientacyjne, to przewaga deweloperów Apple'a w mobilnych aplikacjach jest wręcz miażdżąca. Co prawda system Google'a cieszy się większą popularnością, dziennie aktywowanych jest też więcej telefonów, ale jeszcze dużo wody upłynie w Wiśle, nim Market dorówna sklepowi App Store.

Źródło: fortune

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)