SE zwariował? Zamyka blogi fanów!

SE zwariował? Zamyka blogi fanów!

SE pozbywa się fanów? (fot. ImageShack)
SE pozbywa się fanów? (fot. ImageShack)
Kamil Homziak
24.10.2011 11:57, aktualizacja: 24.10.2011 13:57

Wydawać by się mogło, że nieoficjalne blogi to świetny sposób na promocję marki czy konkretnego produktu. Inne zdanie ma na ten temat Sony Ericsson, który stara się o zamknięcie dwóch popularnych blogów poświęconych smartfonom z rodziny Xperia. Co przeskrobały redakcje?

W zasadzie nic szczególnego. SE tłumaczy, że serwisy XperiaBlog.net i XperiaX10.net bezprawnie korzystają z logo i znaku towarowego Xperia. Racja, ale brzmi to jak wymyślone na szybko tłumaczenie, a prawdziwy powód jest zupełnie inny. Jaki? Tego nie wiedzą nawet sami administratorzy witryn. Poinformowali oni tylko, że od tej pory strony nie będą aktualizowane, a same domeny wkrótce trafią zapewne we władanie Sony Ericssona.

Trudno znaleźć wytłumaczenie dla decyzji szwedzko-japońskiego konsorcjum. Same nazwy domen nie wydają się na tyle ciekawe, aby były powodem chęci ich przejęcia, tym bardziej że nie kończą się na najbardziej intuicyjne .com. Oba blogi nie działały też na szkodę SE, wręcz przeciwnie - zapewne niektórzy użytkownicy smartfonów Xperia zdecydowali się na ich zakup po lekturze zamieszczonych tam wpisów. Dlaczego więc rezygnować z darmowej reklamy?

Nie wiadomo, jakie kroki podejmą właściciele serwisów. Być może zarejestrują inną domenę (tylko czy do nowej również nie przyczepi się SE?) i przeniosą tam swoją działalność, ale możliwe też, że afera zniechęci ich do dalszego blogowania. Zagrożeni mogą czuć się pozostali właściciele tego typu witryn (warto przypomnieć sprawę naszej Applemanii), bo być może przedstawiciele Sony Ericssona wkrótce zechcą zestrzelić z Sieci także ich. Głos w sprawie powinien zabrać sam SE, ale nie wydaje mi się to prawdopodobne. A jeśli nawet, pewnie potwierdziłaby się informacja o bezprawnym użyciu znaku towarowego...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)