Nokia Tune Dubstep Edition to nie zwykły dzwonek, to nowy styl Finów...
MATEUSZ ŻOŁYNIAK • dawno temu • 40 komentarzyDubstep to popularny ostatnio trend w muzyce, który od teraz będzie symbolem zmian w firmie Nokia. Wszystko za sprawą nowego dzwonka Nokia Tune Dubstep Edition, który wkrótce zagości na 100 milionach telefonów fińskiej firmy.
Nokia N9 – na zawsze prawie doskonała [pierwsze wrażenia]
Jak zapewne wiecie, jakiś czas temu ruszył konkurs, w którym użytkownicy z całego świata mogli stworzyć nowy dzwonek Nokii. Zastąpi on wysłużony Nokia Tune. Konkurs został rozstrzygnięty, a zwycięzcą został włoski DJ Valerio Alessandro Sizzi, który stworzył 24-sekundową, dubstepową wersję legendarnej melodii. W konkursie odbywającym się na Facebooku zdobył on ponad 1000 like'ów, a jego utwór został odsłuchany ponad 6000 razy. W finale zabawy, którą oceniały znane postacie sceny muzycznej, przemysłu fonograficznego i oprogramowania muzycznego (m.in. Kai Bronner z Audio Branding Academy, Julian Treasure autor "Sound Business" czy Mark Dewings z SoundCloud) wygrał właśnie kawałek Sizziego. Włoski DJ zgarnął za niego 10 tys. dolarów.
Nokia Tune Dubstep Edition już wkrótce zagości na ponad 100 mln telefonów fińskiej firmy, które w ciągu najbliższych lat pojawią się w sprzedaży. Nowego dzwonka Nokia możecie posłuchać pod tym linkiem. Jak zapewne sami zauważycie, znacznie różni się on od poprzednich wersji Nokia Tune.
Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30
Premiera coraz bliżej: pierwsze reklamy Nokii 800 [zdjęcia]
Oryginalny dzwonek Nokia Tune, znany także jako Grande Valse, zostało napisany przez kompozytora i gitarzystę Francisca Tarregę w 1902. Utwór w telefonach Nokia pojawił się po raz pierwszy w 1994 roku wraz z modelem 2110. Był to pierwszy muzyczny dzwonek, a obecnie jest odtwarzany około 1,6 miliarda razy dziennie. Mimo zmian jego aranżacji przez cały czas towarzyszył fińskiemu producentowi i stał się jednym z najważniejszych "znaków towarowych" Nokii. Jego porzucenie ma być symbolem zmian, jakie zachodzą w fińskiej firmie.
Wykorzystanie Dubstepu, który obecnie cieszy się ogromną popularnością, ma pokazać, że Finowie podążają z duchem czasu. Sam twórca Nokia Tune Dubstep Edition stwierdził, że chciał stworzyć coś, co przyciągnie młodych użytkowników, a przy tym będzie hołdem dla słynnego dzwonka Nokii. Sądząc po opiniach w Sieci, chyba się udało. Przynajmniej połowicznie, ponieważ część fanów Nokii chyba do końca życia nie wybaczy firmie "profanacji" ulubionej melodyjki.
Przykład dubstepowego dzwonka pokazuje, że Nokia wkracza w nowy etap rozwoju. Koniec marki Ovi, porzucenie obiecującego MeeGo, koniec Symbiana, który stał się w końcu nowoczesny, czy Nokia Tune Dubstep Edition to przykłady działań mających uświadomić użytkownikom, że nie ma już starej, nieco archaicznej Nokii. Firma wybrała bowiem nową drogę. Drogę ścisłej współpracy z Microsoftem, który nie tak dawno temu przeszedł podobną metamorfozę okupioną śmiercią Windowsa Mobile. Teraz obaj producenci inwestują wyłącznie w Windows Phone 7 i Windows 8. To na nich użytkownicy mają się skupić.
Mango jest dobre, ale i tak kupię Androida
Szkoda kultowych symboli Nokii, ale poniekąd Finowie są sobie sami winni. Przez długi czas pracowali na plakietkę firmy mało innowacyjnej, wtórnej, a jej telefony uważano za archaiczne i niedzisiejsze, a przecież piszę o dawnym liderze rynku telefonów komórkowych. Trzymam kciuki i mam nadzieję, że postawienie na jedną, ostateczną kartę pomoże firmie w odbudowaniu dawnej pozycji. Będzie trudno, ale jest już nowy dzwonek i teraz powinno pójść z górki… :)
Ten artykuł ma 40 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze