5 najpopularniejszych smartwatchów na świecie. Apple zgarnął ponad połowę rynku

5 najpopularniejszych smartwatchów na świecie. Apple zgarnął ponad połowę rynku13.06.2022 14:06

Jeśli chodzi o najpopularniejsze smartwatche na świecie, liczą się tylko dwie marki.

Francisco Jeronimo z firmy analitycznej IDC opublikował raport dotyczący sprzedaży inteligentnych zegarków w I kwartale 2022.

TOP 5 smartwatchów na świecie na początku 2022 roku

Ze wspomnianego raportu wynika, że od stycznia do marca najlepiej sprzedawały się kolejno modele:

  1. Apple Watch Series 7;
  2. Apple Watch SE;
  3. Samsung Galaxy Watch 4;
  4. Samsung Galaxy Watch 4 Classic;
  5. Apple Watch Series 3.

Ranking został zdominowany przez Apple'a i Samsunga. Niestety IDC nie podaje dokładnych danych dotyczących liczby sprzedanych egzemplarzy, a obaj giganci mają nieco inaczej skonstruowane portfolio.

Nie wiadomo przez to, czy modele Galaxy Watch 4 oraz 4 Classic - które są de facto jedynie różnymi wariantami tego samego zegarka - sumarycznie nie sprzedają się lepiej niż Apple Watch SE.

Niektórych może dziwić, że ranking otwiera Apple Watch Series 7, zamyka Series 3, a linii 4, 5 oraz 6 brak. Rozwiązanie zagadki jest jednak proste - po pojawieniu się kolejnej generacji poprzednia jest zwyczajowo wycofywana ze sprzedaży. Series 3 trzymany jest jednak w ofercie nieprzerwanie od 2017 roku jako najtańszy wariant. Aktualnie można go kupić już za 999 zł.

A tak wygląda 5 najpopularniejszych marek smartwatchów. Apple sprzedaje więcej zegarków niż wszystkie inne firmy razem wzięte

Raport IDC objął nie tylko pojedyncze modele, ale i całe marki. TOP 5 to:

  • Apple - 51,2 proc.;
  • Samsung - 18,9 proc.;
  • Garmin - 7,2 proc.;
  • Huawei - 4,5 proc.;
  • Fitbit - 3,6 proc.

Ponad połowa rynku należy do Apple'a. Choć firma Tima Cooka sprzedaje ponad dwukrotnie więcej smartwatchów niż Samsung, ten także nie ma powodów do narzekań. Koniec końców dostarcza więcej urządzeń niż pozostała trójka łącznie.

Warto odnotować, że Apple osiąga znakomite wyniki sprzedaży, mimo że sam kładzie sobie pod nogi kłody. Apple Watch to zegarek, który jest kompatybilny wyłącznie z iPhone'ami, co ogranicza grono potencjalnych klientów o ponad 80 proc. Zdecydowana większość ludzi na świecie używa smartfonów z Androidem.

Wielkim nieobecnym w TOP 5 jest Xiaomi, które jednak dotychczas skupiało się przede wszystkim na opaskach fitness. Firma dopiero od niedawna na poważniej eksperymentuje z pełnoprawnymi smartwatchami, więc ma spory dystans do nadrobienia względem firm, które inteligentnymi zegarkami zajmują się od lat.

Zobacz również:

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.