9,3 mln sprzedanych Lumii. Microsoft ma też inne powody do zadowolenia

9,3 mln sprzedanych Lumii. Microsoft ma też inne powody do zadowolenia24.10.2014 10:32
Dollars
Źródło zdjęć: © shutterstock
Mateusz Żołyniak

Microsoft opublikował wyniki finansowe za ostatni kwartał. Firma zanotowała mały spadek zysków w porównaniu do roku ubiegłego, ale i tak ma sporo powodów do zadowolenia.

Gigantowi z Redmond w trzecim kwartale udało się uzyskać przychody na poziomie 23,2 mld dol., przy dochodzie netto wynoszącym 4,5 mld dol. Firma zanotowała więc spory wzrost przychodów w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku, kiedy to do kasy wpłynęło 18,53 mld. dol. Dochód netto jest jednak o 14% niższy niż w trzecim kwartale roku ubiegłego - zarobiono wtedy 5,24 mld dol. Wynika to z kosztów poniesionych na wcielenie biznesu mobilnego Nokii w szeregi Microsoftu i restrukturyzację firmy.

Gigant ma też powody do zadowolenia. Głównym jest dobra sprzedaż tabletów Surface, z której dochód wyniósł 908 mln dol. Firmie udało się więc uzyskać wzrost przychodów aż o 127% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (400 mln dol.). Duże znaczenie miało tu wprowadzenie do sprzedaży modelu Surface Pro 3, który ma cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów. Microsoft poinformował również, że dział tabletów nie przynosi już strat i zaczął być rentownym biznesem.

Nieźle zaprezentował się również dział mobilny giganta, który do niedawna należał do Nokii. Firmie udało się sprzedać bowiem 9,3 mln smartfonów z serii Lumia, co jest nowym kwartalnym rekordem - wzrost o 5,6% względem trzeciego kwartału 2013 roku, kiedy sprzedano 8,8 mln modeli Lumia. Największy udział miały w tym nowe tanie modele, jak Lumia 530 czy Lumia 630. Sporo pieniędzy przynosić ma również licencjonowanie różnych rozwiązań (patenty, Windows Phone).

Ciężko napisać, że ostatnie wyniki Microsoftu są oszałamiające, ale firma zdecydowanie nie ma powodów do narzekań. Pełny raport dotyczących wyników z trzeci kwartał Microsoftu możecie znaleźć pod tym linkiem. Teraz dodam, że MS udało się sprzedać 2,4 mln Xboxów (zarówno modeli 360, jak i nowego One'a). Minimalnie (zaledwie 2%) spadły dochody generowane przez system Windows, a kolejny wzrost (o 13%) zanotował dział zajmujący się rozwiązaniami serwerowymi i chmurą.

Źródło: Microsoft via The Verge

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.