...a za granicą Orange się wypiera...

...a za granicą Orange się wypiera...28.08.2008 06:00
Orange
Kira Czarczyńska

Orange w ramach marketingowych akcji przed premierą iPhone poustawiało przed swoimi salonami firmowymi fikcyjne kolejki złożone z osób opłaconych przez operatora. Do czego zresztą samo się przyznało prasie. Pomysł był tak żenujący, że spora część poczytnych zagranicznych serwisów po prostu go wyśmiała. W związku z tym PR Orange najwyraźniej dostał rozdwojenia jaźni...

Orange w ramach marketingowych akcji przed premierą iPhone poustawiało przed swoimi salonami firmowymi fikcyjne kolejki złożone z osób opłaconych przez operatora. Do czego zresztą samo się przyznało prasie. Pomysł był tak żenujący, że spora część poczytnych zagranicznych serwisów po prostu go wyśmiała. W związku z tym PR Orange najwyraźniej dostał rozdwojenia jaźni...

Z pomysłu ustawiania fikcyjnych kolejek ubaw miał cały świat. "How many Polish actors does it take to buy an iPhone?" - krążyło między internautami cały dzień po polskiej premierze iPhone. Ponieważ zaś nie bardzo było jak się skupić na fajerwerkach z nią związanych - bo ich po prostu nie było - zagraniczne serwisy pisały sporo właśnie na temat Pomarańczowego marketingu:

...i tak dalej w tym tonie.

Najwyraźniej nie spodobało się to marketingowcom Orange - i wygłupili się ponownie.

Przypomnijmy: w wypowiedzi dla "Życia Warszawy", 21 sierpnia Wojciech Jabczyński z firmy Orange powiedział, cyt.: Przyznaję, że kolejki to element naszych działań marketingowych. Chcemy jeszcze bardziej zwrócić uwagę na premierę tego urządzenia.

Jednak już 26 sierpnia rzeczniczka France Telecom Group, właściciela marki Orange, na łamach serwisu AdveritsingAge... całkowicie temu zaprzeczyła twierdząc, że pracownicy firmy dołączyli do kolejek w związku z dużym zainteresowaniem iPhone'm i mieli tam tylko witać ludzi i udzielać im informacji na temat teryf Orange.

Nie wiem, ale my chyba nie jesteśmy aż tak mocno do tyłu jak sądzi najwyraźniej Orange - języki obce czasami znamy, po amerykańskich serwisach też czasami chodzimy. I komu teraz niby mamy wierzyć? A może już nikomu z Orange, hmm...? W każdym razie, operator ma speców od PR. Głównie od czarnego PR...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.