Androidowe sieroty - infografika

Androidowe sieroty - infografika28.10.2011 11:58
Krystian Bezdzietny

Android - mobilny system operacyjny, niemal w pełni otwarty i z prawie nieograniczonym polem modyfikacji, a jednak z wieloma minusami. Dziś zwrócę uwagę na jego defekt, którym są aktualizacje, i na to, jak są robieni w balona użytkownicy kupujący smartfona, który nigdy nie doczeka się aktualizacji oprogramowania.

Mimo że smartfony są sprzętowo gotowe do zainstalowania nowego softu, to oficjalnie go nie otrzymują z takiego czy innego powodu. W efekcie klienci podpisujący u operatorów dwuletnie umowy często dostają telefony, których oprogramowanie nigdy później nie jest aktualizowane. To niedopuszczalne.

Przyjrzyjcie się zamieszczonej wyżej infografice sporządzonej przez theunderstatement.com. Można z niej wyciągnąć następujące wnioski:

  • 7 na 18 telefonów z Androidem nie jest wyposażonych w możliwie najnowszą wersję systemu,
  • 12 na 18 urządzeń używało aktualnej wersji systemu nie dłużej niż przez kilka tygodni,
  • 10 na 18 urządzeń otrzymało góra dwie aktualizacje oprogramowania w trakcie dwuletniej umowy,
  • 11 na 18 urządzeń przestało otrzymywać aktualizacje szybciej niż rok po premierze,
  • 13 na 18 urządzeń przestało otrzymywać aktualizacje, jeszcze zanim wycofano urządzenie ze sprzedaży,
  • 15 na 18 urządzeń nie jest w stanie zainstalować Gingerbreada, który został wydany w 2010 roku,
  • za kilka tygodni, gdy Ice Cream Sandwich będzie dostępny, każde z wymienionych wyżej urządzeń będzie do tyłu o kolejną aktualizację oprogramowania,
  • co najmniej 16 na 18 urządzeń nigdy nie otrzyma Ice Cream Sandwich.

Czy zaprezentowane wyżej dane nie są co najmniej niepokojące? Niestety, choć na liście dominują urządzenia nieobecne na naszym rynku, to główny wniosek dotyczy wszystkich urządzeń z Androidem.

Dlaczego tak się dzieje?

W przypadku Androida powinno wyglądać to tak, że Google udostępnia aktualizację, która najpierw kierowana jest do producentów telefonów, następnie do operatorów i dopiero wtedy do użytkowników. Oczywiście w praktyce wygląda to bardzo różnie. Dla kontrastu - deweloperzy Cyanogena na bieżąco uaktualniają swój soft i udostępniają go każdemu zainteresowanemu. Bez żadnych problemów czy komplikacji.

W historii znany jest jeden przypadek, który wyjątkowo dał się użytkownikom we znaki - Samsung Behold II - swojego czasu najdroższy Android na rynku. Już w momencie rozpoczęcia sprzedaży tego smartfona był on zacofany o dwie aktualizacje. Mimo że Samsung obiecał wydać nowe wersje sytemu, te nigdy się pojawiły.

Android oraz iOS wyznaczają bardzo różne trendy, które sukcesywnie przejmuje Windows Phone 7. Choć nie ma konkretnych danych na ten temat, to wszyscy wiedzą, że w tym przypadku aktualizacje też nie trafiają bezpośrednio od Microsoftu do użytkowników, jednak kanał dystrybucji wygląda o niebo lepiej niż w Androidach.

Karygodny jest fakt, że ktoś, kto kupuje telefon w dwuletniej umowie, praktycznie nie może liczyć na to, że w najbliższym czasie zostanie uraczony nowym Androidem, który dopiero co został zaprezentowany gdzieś na konferencji przez Google'a. Koncern z Mountain View ma naprawdę wiele rzeczy do naprawienia w swoim mobilnym systemie, ponieważ w innym wypadku czeka go odejście w niepamięć - jak Windows Mobile.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.