Androidowi nikt nie podskoczy. Przynajmniej na razie

Androidowi nikt nie podskoczy. Przynajmniej na razie02.11.2012 17:00
Android 4.1 Jelly Bean | fot. geeky-gadgets.com
Karol Kloc

Nowe badania rynkowe jasno pokazują, że mobilny OS Google'a zdobywa coraz większe udziały w rynku. Szkoda tylko, że jego najnowsze wersje jeszcze długo nie zdobędą przewagi nad sędziwym Gingerbreadem...

Choć Google wypuszcza jedną wersję Androida za drugą, to wciąż najpopularniejszy jest Gingerbread. Pod jego kontrolą pracuje ponad 54% urządzeń z zielonym robotem. Sporą popularnością cieszy już Ice Cream Sandwich (niemal na 26% Androidów). Za to Jelly Bean obecny jest tylko na 2,7% smartfonów z systemem operacyjnym Googla. To mniej niż stary Android 2.2 Froyo (12%) czy nawet przestarzały 2.1 Eclair.

[solr id="komorkomania-pl-134778" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5141,nexus-4-ulepszony-nexus-7-i-nexus-10-oficjalnie-jak-prezentuje-sie-nowa-rodzina-urzadzen-googlea" _mphoto="nowa-rodzina-nexusow-134-facac87.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2944[/block]

To pokazuje dobitnie, że producenci nie spieszą się z wprowadzaniem aktualizacji dla swoich komórek. Obecnie poza Nexusami Android 4.1 znajduje się na wybranych tabletach czy topowych smartfonach, jak Galaxy S III. Co więcej, znaczna część użytkowników nie ma co liczyć na najnowsze aplikacje i opcje systemowe. Wbrew pozorom nie jest to wielki problem...

Gingerbread jest wciaż najpopularniejszą wersją Androida|fot:Android.com
Gingerbread jest wciaż najpopularniejszą wersją Androida|fot:Android.com

Wśród konsumentów świadomość tego, że na smartfonie da się aktualizować system operacyjny, jest niewielka A jeśli ktoś o czymś nie ma pojęcia, to mu tego nie żal. Dlatego fragmentaryzacja Androida jest raczej problemem geeków. Google'a sytuacja może nie cieszy, ale to dzięki fragmentaryzacji jest w stanie zalać rynek telefonami ze swoim systemem. Rozwój rodziny Nexusów prawdopodobnie też nie rozwiąże tego problemu.

[solr id="komorkomania-pl-134588" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5118,hegemonia-applea-oraz-samsunga-na-rynku-smartfonow-trwa-nadal-nokia-w-powaznych-tarapatach" _mphoto="samsung-vs-apple-bt-1182-d5809b9.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2945[/block]

Android powoli staje się dla smartfonów tym, czym Windows jest dla PC. Rok temu system działał na 57,5% wszystkich smartfonów. Dziś jest to już 75% i ciągle rośnie, głównie kosztem BlackBerry, Symbiana i (uwaga) iOS. W wypadku dwóch pierwszych systemów wynika to ze spadku ich sprzedaży. Z kolei sprzedaż urządzeń z iOS ciągle rośnie, jednak nie tak szybko jak cały rynek. Stąd zmniejszający się udział tego systemu. Należy jednak pamiętać, że premiera iPhone'a 5 powinna poprawić te statystyki.

Statystyki IDC odnośnie rynku smartfonów
Statystyki IDC odnośnie rynku smartfonów

Jeśli triumfalny pochód Anroida po dominację zostanie zatrzymany, to stanie się to w tym roku. iPhone zawsze będzie urządzeniem klasy premium, co nie pomaga w zdobywaniu biedniejszych rynków. Za to w tym roku pojawiają się smartfony BlackBerry z nowym systemem operacyjnym oraz telefony z Windows Phone 8. Jest więc dwóch graczy, którzy chcą konkurować z Androidem.

System mobilny Microsoftu ma szansę na znaczny udział w rynku, ponieważ będzie oferował "te same doznania" co skazany na sukces desktopowy Windows 8. Do tego Microsoft, Nokia i część operatorów komórkowych dołożą wszelkich starań, aby jak najlepiej wypromować nowe urządzenia. Z kolei smartfony z BlackBerry 10 już teraz budzą duże zainteresowanie, a na ich korzyść może przemawiać... baza aplikacji Androida. O tym, czy RIM i MS uda się pokrzyżować plany Google'a, dowiemy się jednak dopiero w przyszłym roku.

Źródło: Android.comidc.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.