Androidy wariują po aktualizacji Gmaila?

Androidy wariują po aktualizacji Gmaila?02.10.2013 15:00
Gmail
Mateusz Żołyniak

Uwaga na nową wersję oficjalnej aplikacji Gmaila. Sporo osób sugeruje, że program może źle wpływać na działanie smartfonów i tabletów z Androidem.

Pod oficjalną aplikacją Gmaila w Google Play pojawiło się sporo negatywnych komentarzy, na co zwrócił nam uwagę nasz czytelnik Krzysztof (dzięki!). Okazuje się, że po aktualizacji programu część urządzeń nie działa prawidłowo. Objawia się to samoczynnymi restartami. Część użytkowników donosi, że ich telefony nie chcą się włączyć.

Dotyczy to przede wszystkim osób, które na swoich tabletach i smartfona włączały opcję automatycznej synchronizacji danych w aplikacji. Większość narzeka obecnie na ciągłe restarty, z którymi nie może nic zrobić. Zresztą wystarczy rzucić okiem na komentarze:

NIE AKTUALIZOWAĆ - GMAIL UWALI TELEFON Po włączeniu automatycznej synchronizacji telefon Galaxy NOTE zwariował. Samoczynnie się wyłącza i włącza. Nic nie można zrobić. GOOGLE - coście narobili!!! Jak można wypuścić coś takiego - taka firma!!! I co teraz mam zrobić?! - Krzysztof Krzysztosze
Luku Ładnie zaaktualizowałem i teraz Nexus 7 co 15 sekund włącza się i resetuje. Brawo normalnie jakby miał być tablet na śmietnik teraz... Robert Bonecki mi pomógł "hard reset", poszukaj jak to się robi w Xperii Z, ale musisz wbić się do trybu recovery mode, a następnie zrobić wipe/factory reset.. stracisz wszystkie dane ale cóż przynajmniej nie będzie się reseteował - Łukasz Socha
Nie aktualizuj Po ostatnie aktualizacji telefon ciągle się restartuje po chwili działania. Bateria w 4h spadła 50% a powinna około 10% - marek michalczyk

Pojawiło się też kilka komentarzy użytkowników, których urządzenia nie chcą się włączyć po próbie włączenia synchronizacji w nowej wersji aplikacji.

Nie aktualizować HTC One padł podobnie jak u kolegów, telefon po aktualizacji aplikacji i włączeniu synchronizacji już nie wstał... - Tomasz Rupik
Katastrofa! Widzę, że nie tylko mi telefon padł. Cały czas samemu wyłącza się i włącza ponownie. Nie da się go uruchomić. - Marcin Charczenko

Sądząc po liczbie opinii, skala problemu nie jest duża - wiele osób nie zauważyło żadnych błędów, na naszym fanpage'u też nie ma większego odzewu. Ja nie mam żadnych problemów na trzech różnych smartfonach. Ale lepiej uważać.

Trudno powiedzieć, co powoduje restarty. Stawiałbym na jakieś błędy w konfiguracji usługi, które sprawiają, że urządzenie nie jest w stanie połączyć się z serwerem i głupieje. Ratunkiem może być wykonanie hard resetu, o ile w telefonie nie ma cennych danych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.