Apple i Samsung w tym roku bezkonkurencyjne na rynku tabletów

Apple i Samsung w tym roku bezkonkurencyjne na rynku tabletów03.05.2013 09:00
iPad mini (fot. TAKA@P.P.R.S)
Adrian Nowak

Samsung pokazał, że potrafi szybko doścignąć Apple'a nie tylko na rynku smartfonów, ale również tabletów. Wspomniane koncerny w tym roku mają nie pozostawić zbyt wiele pola do popisu konkurentom.

Samsung i Apple mają w tym roku wprowadzić na rynek łącznie 110 milionów tabletów - informują azjatyccy dostawcy części, na których powołuje się serwis DigiTimes. Jest to dobra informacja przede wszystkim dla firm, które tworzą części do tego typu urządzeń - w tym głównie ekrany i procesory.

Choć to koncern z Cupertino wciąż osiąga najwyższe marże, Samsung również nie może narzekać na brak zysków z rynku tabletów. Na korzyść koreańskiego giganta przemawia fakt, że w swoich mobilnych urządzeniach wykorzystuje sporo części, które sam produkuje. W ten sposób część wydatków powraca po prostu do innego działu firmy.

Obecnie szacuje się, że pozostałe firmy, jak Motorola, Asus czy Microsoft, zdołają łącznie sprzedać w tym roku tylko 50 milionów tabletów. Pamiętać trzeba jednak również o chińskich wyrobach, bez żadnej konkretnej marki - tego typu tanich tabletów ma w 2013 roku trafić na rynek około 100 milionów.

Wiadomości DigiTimesa nie są co prawda zaskakujące, jednak skłaniają do zastanowienia się nad tym, jak istotna przewaga dwóch firm wpłynie na przyszłość rynku tabletów. Na pierwszy rzut oka wyłaniają się z niego dwa rodzaje urządzeń: tanie i niewielkie, oraz większe i oczywiście bardziej kosztowne - wykorzystywane coraz częściej do pracy. O rewolucjach na horyzoncie nie ma jednak raczej mowy.

Apple w tym roku bez wątpienia zaprezentuje odświeżoną wersję iPada o standardowych wymiarach, który powinien być lżejszy i posiadać węższe ramki wokół ekranu - podobnie, jak w przypadku iPhone'a, będzie to więc ewolucyjny rozwój. Samsung z kolei kontynuować będzie swoją politykę udostępniania wielu modeli z różnymi ekranami, które dopasowane mają być do różnych grup klientów.

Poza technologicznymi liderami, trudno odnaleźć zbyt wiele przykładów tabletów, które w najbliższym czasie mogą naprawdę zamieszać na rynku. W ostatnich kwartałach na ciekawą pozycję wysunął się jednak Microsoft ze swoim Surface RT i Surface Pro. Obecnie sprzedaż tych urządzeń nieco rozczarowała, jednak jeśli koncern wyciągnie odpowiednie wnioski, Surface 2 z Windowsem może być bardzo silną konkurencją dla Galaxy Taba czy iPada. Trzeci mocny gracz na rynku tabletów bez wątpienia byłby dobrą informacją dla konsumentów, którym większy wybór jeszcze nigdy nie zaszkodził.

Źródło: PhoneArena

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.