Apple już nie wyznacza reguł gry? Mniejszy iPad na to wskazuje

Apple już nie wyznacza reguł gry? Mniejszy iPad na to wskazuje09.10.2012 14:10
iPad min (fot. martinhajek)
Adrian Nowak

Jakie były pierwsze reakcje po premierze iPhone'a 5? Narzekanie, że zabrakło rewolucji. Trudno jednak wymagać od Apple'a, aby wprowadzał poważne zmiany w świetnie sprzedającym się produkcie. Oczekiwać mogliśmy natomiast większej liczby innowacji, których niestety od dawna już nie prezentowano.

Nie zrozumcie mnie źle: Apple wciąż jest jednym z najsilniejszych graczy na rynku. Od co najmniej kilkunastu miesięcy koncern z Cupertino nie dyktuje już jednak tempa, raczej stara się dotrzymać kroku konkurentom.

Gdy pierwszy iPhone pojawił się na rynku, Jobs zapewniał, że wyprzedza on konkurencję o kilka lat. A co z najnowszym modelem? iPhone 5 nie jest tak innowacyjny, jak kiedyś była jedynka, co więcej - brakuje w nim niektórych rozwiązań znanych z urządzeń innych producentów. No i jeszcze ten iPad...

Mniejszy iPad, jakie to... nierewolucyjne

Mniejszy iPad (według CNET o przekątnej 7,85 cala) ma zadebiutować już w październiku - i to w niemałym nakładzie. Jak informują źródła Wall Street Journal:

Niektórzy dostawcy części dla firmy Apple w Azji informują o otrzymaniu zamówień na ponad 10 milionów mniejszych tabletów w czwartym kwartale.

Warto zauważyć, że to niemal dwa razy więcej sztuk niż konkurencyjnego Kindle Fire, który będzie produkowany w tym samym czasie. No właśnie, w tym momencie powinna się zapalić w głowach czerwona lampka. Nowy sprzęt Apple'a, którego jeszcze nie zaprezentowano, ma już konkurentów? Niestety tak. Do tego prawdopodobnie znacznie tańszych.

Ewentualne wprowadzenie kolejnej rozdzielczości dla urządzeń z systemem iOS może stanowić również niemały problem dla twórców aplikacji mobilnych. Jak łatwo się domyślić, prościej przygotować program, który ma działać na ekranach o konkretnej rozdzielczości. Warto jednak podkreślić, że według Wall Street Journal nadchodzący iPad ma mieć rozdzielczość znaną z pierwszych dwóch generacji urządzenia.

Zgadnijcie też, co zrobią użytkownicy, którzy mają ograniczony budżet, a będą mieli do wyboru dwa rodzaje iPadów. Zgadza się - prawdopodobnie nie kupią droższego.

Konkurencja nie daje żyć

Tabletowi Apple'a szybko przybędzie więc bardzo silna konkurencja. Nowy, tani Nexus wyposażony w Androida czy masa urządzeń z Windowsem 8 znacznie utrudnią ekspansję iPada. Użytkownicy cenią swoje urządzenia przede wszystkim za to, co mogą dzięki nim robić, więc jeśli iOS okaże na tym polu słabszy, automatycznie podkopie to pozycję tabletu z Cupertino.

Rewolucje na kolejne rynki?

Apple bazuje na swoim ekosystemie i jest oczywiste, że nie musi udostępniać rewolucyjnego urządzenia każdego roku. Firma już teraz rozumie, że ekosystem i doświadczenie są tym, co cenią klienci.

W przyszłości iPhone czy iPad nie zaskoczą więc niczym szczególnym, chyba że konkurencja naprawdę je pogrąży, na co na razie się nie zanosi. Jeśli amerykański gigant zechce znów powalczyć o rynek, prawdopodobnie zrobi to, udostępniając zestaw telewizyjny czy zupełnie inny produkt, o którym jeszcze nie słyszeliśmy.

Źródło: Wall Street JournalCNET

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.