Apple kontra Fujitsu: do kogo należy nazwa iPad?

Apple kontra Fujitsu: do kogo należy nazwa iPad?29.01.2010 10:15
Karolina Adamus

Od momentu, gdy Steve Jobs przedstawił w środę swoje kolejne "rewolucyjne" urządzenie, w Internecie jak grzyby po deszczu pojawiają się pretensje, co do specyfikacji tabletu. Miłośnicy Apple zarzucają firmie, że nie został dopracowany. Okazuje się, że mogą mieć rację. Jak się okazuje Apple nie dopilnował także nazwy tabletu i najprawdopodobniej będzie się musiał o nią walczyć z Fujitsu.

Od momentu, gdy Steve Jobs przedstawił w środę swoje kolejne "rewolucyjne" urządzenie, w Internecie jak grzyby po deszczu pojawiają się pretensje, co do specyfikacji tabletu. Miłośnicy Apple zarzucają firmie, że nie został dopracowany. Okazuje się, że mogą mieć rację. Jak się okazuje Apple nie dopilnował także nazwy tabletu i najprawdopodobniej będzie się musiał o nią walczyć z Fujitsu.

3,5-calowy, kolorowy ekran, system Windows CE.NET, WiFi, Bluetooth, procesor Intel oraz możliwość połączenia VoIP - oto specyfikacja urządzenia o nazwie iPad. Fujitsu twierdzi, że jako pierwszy zarejestrował nazwę gadżetu już w 2003 roku, po premierze PDA.

Masahiro Yamane, dyrektor PR firmy Fujitsu, twierdzi:

Naszym zdaniem, nazwa należy do nas.

Czy aby na pewno? Urząd patentów i znaków towarowych Stanów Zjednoczonych (PTO) odrzucił aplikację Fujitsu ze względu na firmę Mag-tek, która już w 2000 roku starała się o zarejestrowanie nazwy iPad. Ostatecznie Fujitsu porzucił aplikację na początku 2009, po czym w lipcu tego samego roku stwierdził, że jednak warto starać się o jej ponowne rozpatrzenie. Czyżby firma dowiedziała się o planach Apple? Producent "jabłuszek" bowiem jeszcze tego samego miesiąca złożył aplikację o rejestrację nazwy iPad do PTO oraz prośbę o czas na zakwestionowanie wniosku Fujitsu.

Japońska firma twierdzi, że ma prawa do nazwy, bo ich urządzenie należy do kategorii "mobilne". Jakby nie patrzeć iPad Apple też do niej należy. PTO dało czas amerykańskiemu producentowi do 28 lutego tego roku, aby obronić swój wniosek. Cała sprawa będzie więc prawdopodobnie walką o to, które urządzenie jest bardziej mobilne.

Jak słusznie zauważył New York Times, z nazwy iPad korzystają już inne firmy: niemiecki Siemens oraz kanadyjski producent odzieży Coconut Grove Pads, jednak nie do określenia produktów mobilnych.

Źródło: IntoMobileNew York Times

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.