Apple One zamiata oferty konkurencji pod dywan. Współczuję rywalom Tima Cooka

Apple One zamiata oferty konkurencji pod dywan. Współczuję rywalom Tima Cooka16.09.2020 12:31

Nieczęsto zdarza się, by twórcy iPhone'a zaoferowali coś taniej niż bezpośrednia konkurencja, ale w przypadku abonamentu Apple One tak to wygląda.

Apple coraz mocniej stawia na usługi. Jeśli ktoś intensywnie używa jego ekosystemu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że samemu Apple'owi opłaca co miesiąc kilka różnych abonamentów. Gigant postanowił jednak wreszcie spiąć kilka swoich popularnych platform w ramach jednego abonamentu.

Apple One: cena w Polsce jest niespodziewanie atrakcyjna

Pakiet dla jednego użytkownika kosztuje 24,99 zł miesięcznie. Obejmuje on 4 usługi, których jednostkową cenę miesięczną dopisałem w nawiasach:

  • Apple Music (19,99 zł);
  • Apple TV+ (24,99 zł);
  • Apple Arcade (24,99 zł);
  • iCloud 50 GB (3,99 zł).

Dostęp do tych usług wykupiony oddzielnie kosztował dotychczas łącznie 73,96 zł. Dzięki Apple One w kieszeni abonenta zostaje więc 48,97 zł.

A na tym nie koniec, bo Apple One oferowane jest także w pakiecie rodzinnym za 39,99 zł miesięcznie. Ze wszystkich usług i 200 GB w chmurze iCloud korzystać może wówczas łącznie aż 6 osób.

Spotify, TIDAL, YouTube Music i Deezer mają przechlapane, bo Apple One deklasuje ich oferty

Rynkowy standard w przypadku muzycznych usług streamingowych to 19,99 zł miesięcznie. Apple One pozwala dorzucić raptem 5 zł, by zyskać dodatkowo dostęp do wysokiej jakości filmów i seriali w ramach Apple TV+, ponad 100 gier z pakietu Apple Arcade i 50 GB w chmurze.

Z iPhone'em w kieszeni ciężko przejść obok takiej oferty obojętnie. A i bez sprzętu z jabłkiem można korzystać z Apple Music czy Apple TV+, co samo w sobie może być dla części użytkowników wystarczająco opłacalne.

Warto odnotować, że Apple One jest skrojone pod kieszenie Polaków

W USA pakiet indywidualny kosztuje 14,95 dol. na miesiąc, co daje w bezpośrednim przeliczeniu ok. 55 zł. U nas jest to 24,99 zł, więc ponad dwukrotnie mniej.

Mało tego - w Stanach samo Apple Music kosztuje równowartość przeszło 37 zł, czyli dużo więcej niż w Polsce cały pakiet usług.

Jeszcze gorzej wygląda to w innych krajach. W Niemczech abonament Apple One wyceniono na 14,95 euro, czyli w przeliczeniu ponad 67 zł.

Pozostaje nam czekać na ruch konkurencji, bo bez żadnej reakcji ciężko jej będzie z Apple'em walczyć.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.