Apple nie chce, żebyś stał w kolejce po nowe produkty

Apple nie chce, żebyś stał w kolejce po nowe produkty08.04.2015 08:20
Kolejka pod sklepem Apple'a w Nowym Jorku
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Konrad Błaszak

Z czym kojarzą się Wam premiery rynkowe nowych produktów Apple'a? Jeśli od razu pomyśleliście o ogromnych kolejkach i ludziach, którzy stoją w nich nawet kilka dni to mamy bardzo podobne skojarzenia. Według wielu to jedna z najlepszych promocji jaką może wymarzyć sobie jakakolwiek firma, ale Apple zamierza z tego zrezygnować.

Kolejki pod sklepami Apple'a podczas premier nowych urządzeń to już standard. Wiadomo, że już kilka dni przed rozpoczęciem sprzedaży pod największymi sklepami firmy z Cupertino będą ustawiać się setki fanów. Możecie zobaczyć, jak wyglądało to w przypadku rozpoczęcia sprzedaży iPhone'ów 6 oraz 6 Plus. Tysiące osób dostało swojego wymarzonego smartfona, ale wielu z nich wróciło do domu z niczym, bo te zostały wyprzątnięte z półek sklepowych zanim chętni dotarli do kasy.

Bez wątpienia jest to zatem ogromny sukces marketingowy Apple'a, ale i problem, ponieważ wiele osób jest zawiedzionych takimi premierami. Dlatego - jak informuje Business Insider - to ma się zmienić już w przypadku Apple Watcha i nowego MacBooka.

Angela Ahrendts, która odpowiada w Apple za sprzedaż detaliczną wie, że ogromne kolejki są problemem. Dlatego chce przekonać klientów, że lepiej jest kupować online. Nie są to tylko puste słowa, ponieważ w Wielkiej Brytanii nie będzie możliwy zakup Apple Watcha w sklepie stacjonarnym. Po wcześniejszym umówieniu będzie można go przymierzyć oraz zamówić, ale zostanie on dostarczony do domu. W USA natomiast będzie można odebrać zamówiony online zegarek w sklepie, ale obsługa ma sugerować dostawę do domu.

Ma to być gest wykonany w stronę klientów, którzy często nie mogli dostać wymarzonego sprzętu zaraz po jego premierze, chociaż stali po niego kilka godzin w kolejce. Oczywiście taki model sprzedaży nie zmieni liczby dostępnych sztuk i na początku nie wystarczy urządzeń dla wszystkich zainteresowanych, ale dzięki temu będziemy wiedzieć, kiedy dostaniemy swój zegarek. Co więcej, w sklepach Apple'a będzie możliwe przymierzenie zegarka jedynie po wcześniejszym umówieniu się na taką wizytę. Inaczej pozostanie nam przyjrzenie się produktom, które będą schowane za szybą. Warto również przypomnieć, że klienci chcący kupić najdroższy zegarek firmy z nadgryzionym jabłkiem będą mogły liczyć na lepsze traktowanie niż reszta.

Bez wątpienia jest to ogromna zmiana w podejściu Apple'a do klientów i dla wielu z nich jest to zapewne smutna wiadomość. Niemniej chociaż sam nigdy nie stałem w żadnej kolejce po produkt Apple, to czytając liczne wpisy na ten temat mogę śmiało powiedzieć, że wiele osób traktuje to jako świetną przygodę na końcu której czeka wymarzona nagroda.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.