Apple Watch może Ci się nie podobać, ale design i tak jest jego największą siłą

Apple Watch może Ci się nie podobać, ale design i tak jest jego największą siłą23.10.2015 16:26
Apple Watch
Źródło zdjęć: © Giuseppe Costantino / Shutterstock.com

Apple Watch jaki jest, każdy widzi. Jeśli chodzi o walory estetyczne, zdecydowanie preferuję smartwatche z okrągłymi ekranami, więc jestem w stanie wymienić przynajmniej 5 inteligentnych zegarków, które podobają mi się bardziej od gadżetu z Cupertino. To jednak nieistotne, bo pod względem designu Apple odrobił zadanie domowe.

Dotychczas Apple Watcha widywałem jedynie na rękach osób, które znam i o których wiem, że używają Apple Watcha. W ubiegłym tygodniu po raz pierwszy zobaczyłem go jednak w środowisku naturalnym na ręce przechodnia spacerującego po galerii handlowej. Najciekawsze w tym wszystkim jest, że byłem w stanie z odległości kilku metrów bez cienia wątpliwości stwierdzić, że to Apple Watch.

Apple Watch, Źródło zdjęć: © Shutterstock
Apple Watch
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Mówcie czy chcecie, ale na chwilę obecną tylko firmie Tima Cooka udało się stworzyć smartwatcha, który byłby tak charakterystyczny i rozpoznawalny. Nie ważne, w jakim rozmiarze. Nie ważne, jaki pasek jest do niego podpięty. Nie ważne, czy to najtańsza wersja za 1699 czy najdroższa za 80 000 zł. Nie ważne, czy ma włączony ekran, czy wyłączony. Wystarczy mi rzut oka, by stwierdzić "o, Apple Watch". Jestem pewien, że większość z Was też by rozpoznała.

Zerknijmy teraz na stronę poświęconą Androidowi Wear. Komu z Was wystarczy rzut oka, by rozpoznać urządzenie na poniższej fotce promocyjnej?

Nie wspominam już nawet o tym, że wiele konkurencyjnych dla Watcha inteligentnych zegarków z łatwością można pomylić z klasycznymi czasomierzami.

W zasadzie oprócz urządzenia Apple'a jedynie Moto 360 i Gear S2 (Gear S zresztą też) są dla mnie jako tako charakterystyczne, przy czym ten drugi tylko w tzw. wersji sport, bo classica w pierwszej chwili także łatwo pomylić z innym smartwatchem.

Moto 360, Gear S i Gear S2
Moto 360, Gear S i Gear S2

Podczas gdy niemal wszyscy producenci walczą o udział na rynku wearables po prostu produkując ładne smartwatche, Apple jako jedyny postanowił uskutecznić strategię, która sprawdziła się w przypadku smartfonów - stworzył produkt, który jest rozpoznawalny. Przecież dokładnie tak samo jest z iPhone'ami. Możemy narzekać, że każdy iPhone wygląda tak samo, a Apple od lat trzyma się przycisku Home, ale dzięki temu nie potrzebuje on nawet logo na przednim panelu, aby gigantyczny odsetek ludzi chodzących po tej planecie wiedział, co to za telefon. Tym samym iPhone jest po prostu modny, co pozytywnie wpływa na jego popularność.

Co jednak ciekawe, o ile konkurencja w przypadku smartfonów zauważyła, że wyrobienie charakterystycznego dla siebie designu to klucz do sukcesu (wszystkie samsungi, sony, Lumie itp. wyglądają "tak samo"), o tyle w przypadku smartwatchów pozwalają sobie na eksperymenty, a im bardziej dane urządzenie przypomina zwykły zegarek, tym lepiej.

Jestem strasznie ciekaw, czyja taktyka okaże się skuteczniejsza na dłuższą metę. Na razie Apple zdaje się nie narzekać na brak zainteresowania Watchami, ale może być też tak, że za dwa lata będzie musiał urozmaicić swoje portfolio i zaprezentować garść niczym nie wyróżniających się w tłumie gadżetów. To przede wszystkim zależy od tego, czy za kilka lat smartwatche będą dla ludzi tylko modnymi zabawkami na rękę, czy też przede wszystkim przydatnymi kawałkami elektroniki. Czas pokaże.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.