Apple Watch sprzedaje się znakomicie. Według analityków do klientów lecą już 3 miliony zegarków

Apple Watch sprzedaje się znakomicie. Według analityków do klientów lecą już 3 miliony zegarków21.04.2015 08:23
Konrad Błaszak

Już przed pojawieniem się na rynku Apple Watcha było wiadomo, że będzie to hit sprzedażowy. Mogliśmy się tylko zastanawiać, ile sztuk firmie z Cupertino uda się sprzedać. Według nowych przewidywań wyniki są oszałamiające.

Apple Watch (nie mylić z iWatch) to dokładnie rzecz ujmując 3 zegarki, które można nabyć w kilkudziesięciu różnych konfiguracjach. Mimo iż firma z nadgryzionym jabłkiem dopiero startuje na tym rynku to chyba nikt nie miał wątpliwości, że już od samego początku będzie bardzo ważnym graczem. Pierwsze wyniki sprzedaży doskonale pokazały jak ogromne zainteresowanie budzą te zegarki. Najnowsze przewidywania Carla Howe są jeszcze bardziej entuzjastyczne.

Howe jest analitykiem rynku z ponad dwudziestoletnim stażem, a swego czasu współpracował z Apple'em. Tym razem postanowił zbadać, jak wygląda sprzedaż zegarków z Cupertino, a swoje przewidywania opiera na wynikach Slice Intelligence, czasach dostawy widocznych na stronach Apple oraz mocach przerobowych firmy Quanta (producent Apple Watcha), które wynoszą 1-2 miliony urządzeń miesięcznie. Biorąc pod uwagę te dane, oszacował on, że przy premierze zegarka było wyprodukowanych już od 3 do 5 milionów zegarków, a do końca roku zostaną stworzone 24 miliony Apple Watch. Carl powiedział:

Carl Howe:

Uważam, że aktualnie już 3 miliony zegarków Apple'a lecą do klientów i będzie to miało znaczący wpływ na to, które modele będą priorytetowo produkowane w większych ilościach. Wierzę również, że Apple oraz Quanta nabrały już tyle doświadczenia, że mogą na przełomie maja i czerwca zwiększyć produkcję i przekroczyć 2 miliony sztuk miesięcznie. Dzięki temu do końca drugiego kwartału do klientów powinny trafić kolejne 4 miliony zegarków. Nie wierzę, że zwiększenie produkcji wystarczy na zapewnienie odpowiedniego zaopatrzenia, a zamówienia na nowe zegarki będą przyjmowane latem.

Wyniki robią wrażenie, ale jeszcze ciekawiej wygląda to, ile Apple mógł zarobić na tych zegarkach.

Sprzedaż Apple Watch, Źródło zdjęć: © carlhowe.com
Sprzedaż Apple Watch
Źródło zdjęć: © carlhowe.com

Według analiz Carla firma z Cupertino sprzedała 3 miliony zegarków, z czego oczywiście najwięcej, ponieważ aż 1,8 miliona ludzi wybrało najtańszą wersję Sport (aluminiowa). Na zwykły wariant (stalowy) zdecydowało się 1,2 miliona ludzi, a na złoty model Edition "jedynie" 40 tysięcy osób. Łączny dochód ze sprzedaży może wynieść nieco ponad 2 miliardy dolarów, z czego 500 milionów to wynik sprzedaży najdroższych wersji Apple Watcha.

Wyniki robią wrażenie. Apple Watch Edition - według przewidywań - odpowiedzialny jest za odsetek sprzedaży wszystkich wersji zegarka, ale może generować blisko 1/4 przychodów. W tym przypadku marże również są prawdopodobnie bardzo duże, więc Apple zarabia krocie na przy relatywnie niewielkiej liczbie sprzedanych sztuk. Warto również dodać, że ceny tego wariantu startują z poziomu 10 000 dolarów.

Analityk przewiduje również, że następca generacja Apple Watcha nie będzie znacząco różnił się od poprzednika, a zobaczymy głównie poprawki w oprogramowaniu oraz nowe wersje kolorystyczne. Pozostaje nam tylko poczekać na potwierdzenie pierwszych sukcesów przez firmę z Cupertino.

Źródło: carlhowe.com via 9to5mac.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.