Azja najlepszym rynkiem zbytu dla aplikacji na świecie!

Azja najlepszym rynkiem zbytu dla aplikacji na świecie!26.01.2014 19:32
Zbigniew Kowal

Smartfonowa rewolucja rozpoczęła się na Zachodzie. Po kilku latach od debiutu pierwszego iPhone’a, to jednak kontynent azjatycki stał się numerem jeden pod względem liczby pobrań i zysków z mobilnych aplikacji. W rozwinięciu wpisu znajdziecie bardziej szczegółowe dane (top aplikacje i analizę) z Azji właśnie.

Oczywiście nikogo nie powinien dziwić fakt, że Azja to największy rynek na świecie. W samych Chinach jest więcej mieszkańców, aniżeli w USA oraz Unii Europejskiej razem wziętych. Do tej pory jednak sądzono, że bardziej zamożni klienci z Europy oraz Ameryki generują większe zyski dla producentów aplikacji.

Ekipa Distimo zaprosiła do współpracy ekspertów z Wandoujia, twórców najpopularniejszego silnika mobilnego do wyszukiwania treści w Chinach. Dzięki współpracy obu firm powstał raport na temat azjatyckiego rynku. Poniżej możecie znaleźć najważniejsze punkty tej publikacji.

Azja to najbardziej lukratywny rynek aplikacji na świecie. Nieco ponad 41 procent wszystkich globalnych zysków w grudniu 2013 roku pochodziło z tego kontynentu właśnie. Dotychczasowy lider Ameryka, to 31 procent udziału w rynku. Europa (w dużej mierze Wielka Brytania) może pochwalić się „tylko” 23 procentowym udziale w torcie. Co ciekawe, azjatycki rynek zaliczył skok o ponad 162 procent w stosunku do roku ubiegłego, podczas gdy zyski z Ameryki Północnej wzrosły o 46 procent.

Kto jest liderem w najbardziej dochodowym rynku na świecie? Palmę pierwszeństwa należy przyznać Japonii. Na drugim miejscu plasuje się Korea Południowa a na trzecim Chiny. Kolejne miejsca należą do Tajwanu, Hong Kongu, Singapuru, Tajlandii, Turcji, Indonezji oraz Malezji. Różnica pomiędzy Japonią a Malezja jest jednak dość spora. Japoński rynek jest 77 razy większy niż malezyjski.

Aplikacja numer jeden w grudniu 2013 roku okazało się być Angry Birds Go. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się „lokalne” aplikacje jak CarrotFantasy 2: Polar Adventure oraz The Hardest Game in History. Najwięcej pobrań pochodziło oczywiście z Chin. Ciekawostką jest dobre miejsce dla 12 Days of Gifts od Apple, które cieszyło się ogromna popularnością w Japonii, Tajwanie oraz Turcji.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.