Będzie walka z najmłodszym operatorem?

Będzie walka z najmłodszym operatorem?04.03.2012 07:00
Atak na pozycję rynkową Play? (fot.: Play)
Kira Czarczyńska

Play najwyraźniej za bardzo narozrabiał na rynku telekomunikacyjnym - przynajmniej tak twierdzą pozostali operatorzy GSM. Wielka trójka najwyraźniej ma już tego trochę dosyć, więc powstają całkiem poważne plany utarcia nosa Playowi. Na razie swoje oferty konkurencyjne przygotowują T-Mobile i Plus. Chcą pobić najmłodszą sieć jej własną bronią.

Play od samego początku swojej obecności na polskim rynku telekomunikacyjnym grał ostro. Wyjątkowo niskie jak na ówczesne warunki ceny, atrakcyjna oferta smartfonów, a w końcu "Stan Darmowy" i bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci - wszystko to szybko przyniosło fioletowemu operatorowi uznanie klientów. W rezultacie w 2011 roku spośród miliona użytkowników komórek, którzy przenosili swój numer do innej sieci - aż 71% wybrało właśnie Play.

Trudno się dziwić, że pozostali operatorzy nie są tym zachwyceni. Kilka dni temu rzecznik prasowy Orange, Wojciech Jabczyński, odpowiedział na tekst Marcina Gruszki, rzecznika Play:

Podtrzymuję to, co powiedziałem. Żadne fory przy przetargach Wam się nie należą. Mieliście okazję na częstotliwość i odpuściliście. Teraz rynek mocno się zmienił. Moim zdaniem nie jesteście już biednym, raczkującym operatorem, który potrzebuje specjalnej pomocy à la kroplówka MTR-owa.

To tylko opinia rzecznika, sieć nie informuje o żadnych planach wobec Play.

T-Mobile i Plus poszły o krok dalej. Dziennikarze serwisu Parkiet.com odbyli w Barcelonie interesującą rozmowę z przedstawicielami konkurencji fioletowego operatora. Wynika z niej, że już niedługo na nasz rynek wejdą oferty, które pokrzyżują Playowi szyki i zmniejszą znacznie odpływ klientów od T-Mobile i Plusa.

Szczegółów planów oczywiście nie podano, jednak serwisy branżowe wskazują, że w przypadku Polkomtela najpewniej będzie to oczekiwane już połączenie szybkiego Internetu oraz tanich smartfonów i tabletów.

Czym zaskoczy T-Mobile? Podobno powstał zupełnie nowy plan rozwoju usług oferowanych przez markę Heyah, która przed wejściem na rynek sieci Play stanowiła symbol tanich usług skierowanych do młodzieży. Oferta sieci ma być tak rewolucyjna, że nie tylko zatrzyma obecnych klientów, ale też być może podbierze użytkowników pre-paid sieci Play.

Szczegóły poznamy w przyszłym tygodniu.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.