"Będziemy konkurować z OPPO, jak do tej pory" Rozmawiamy z dyrektorem strategii OnePlus

"Będziemy konkurować z OPPO, jak do tej pory" Rozmawiamy z dyrektorem strategii OnePlus14.07.2021 16:56

Dla OnePlus trwa bardzo intensywny czas. Połączenie z OPPO, afera z ograniczeniami wbudowanymi we flagowce marki, zbliżająca się premiera ważnego OnePlus Nord 2 5G, plany na przyszłość: o tym wszystkim rozmawiamy z szefem strategii firmy, Tuomasem Lampenem.

Konstanty Młynarczyk, Komórkomania.pl: Rozmawiamy na klika dni przed premierą smartfonu Nord 2 5G - czy mógłbyś powiedzieć, jakie miejsce zajmie ten telefon w strategii marki OnePlus? Jak pozycjonujecie go w stosunku do Nord CE 5G?

Tuomas Lampen, dyrektor ds. strategii OnePlus Europe: OnePlus Nord jest kluczową częścią strategii dywersyfikacji OnePlus, dzięki której doświadczenie i jakość OnePlus stają się bardziej dostępne dla użytkowników. Jest to możliwe, ponieważ poszerzamy portfolio produktów w różnych przedziałach cenowych. Linia produktów Nord składa się obecnie z serii Nord, Nord CE i N.

Nord 2 5G to produkt z pierwszej z tych linii, która swój początek miała wraz z premierą OnePlus Nord, w lipcu 2020 r. Jest to seria, która pozwala nam połączyć wiele wysokiej jakości funkcji, nawet na poziomie flagowym, w świetny i dostępny produkt.

Nord CE 5G i Nord 2 5G są przeznaczone dla użytkowników o różnych potrzebach i zasobności portfela. OnePlus Nord CE 5G to smartfon z naszej Edycji Podstawowej (Core Edition). Z oryginalnego Norda zaczerpnęliśmy to, co najlepsze i dodaliśmy kilka dodatkowych funkcji, aby stworzyć porządny podstawowy smartfon do codziennego użytku. Kluczowa tu była także niska cena. To urządzenie zaprojektowano tak, by zapewnić doskonałe wrażenia, poprzez optymalizację codziennych scenariuszy użytkowania. Dlatego dodaliśmy ulepszony Warp Charge 30T Plus, wszechstronny, potrójny aparat 64 MP, wyświetlacz AMOLED 90 Hz, potężny procesor – Snapdragon 750G 5G, a to wszystko zwieńczone naszym charakterystycznym, szybkim i płynnym systemem OxygenOS 11. Pozycjonowany jako król średniej półki, oferuje charakterystyczne dla OnePlus szybkie i płynne oraz bezproblemowe działanie naszym użytkownikom szukającym urządzeń w niskiej cenie.

OnePlus Nord 2 5G to nasza najmocniejsza propozycja w serii średniopółkowych Nordów. Oferuje bezkompromisową wydajność, wspieraną przez sztuczną inteligencję. Zaawansowany system aparatów i solidne podstawowe funkcje sprawiają, że ten smartfon jest porównywalny do flagowców.

Wyposażyliśmy go w kilka flagowych funkcji, w tym aparat główny 50 MP z sensorem Sony IMX 766 i OIS z naszej flagowej serii OnePlus 9, a także flagowy procesor firmy MediaTek - Dimensity 1200-AI, stworzony specjalnie i wyłącznie dla OnePlus, który zapewnił wsparcie kluczowych funkcji telefonu za pomocą AI. To wszechstronny smartfon, który przebija przeciętne produkty w prawie wszystkich segmentach – zabójca flagowców 2021 roku.

Czym kierowaliście się wybierając jako jednostkę centralną Norda 2 układ Mediatek, zamiast dotychczasowych chipów Qualcomm (które są często postrzegane przez społeczność entuzjastów jako wyznacznik produktów budowanych bez kompromisów, „najwyższej półki”)? Czy to oznaka szerszego zwrócenia się ku układom Mediatek?

OnePlus współpracuje z różnymi partnerami, którzy mogą pomóc nam zapewnić użytkownikom doskonałe wrażenia. Komponenty do każdego urządzenia wybieramy kierując się efektem, który chcemy osiągnąć. W przypadku Nord 2 ściśle współpracowaliśmy z MediaTek w celu ulepszenia Dimensity 1200 i jego funkcji opartych na sztucznej inteligencji. Wprowadziliśmy ulepszenia Nord 2 w zakresie fotografii, wyświetlania, gier i innych. MediaTek Dimensity 1200 to flagowy procesor, a w połączeniu z efektami naszej współpracy, pozwala nam to na jeszcze szybsze i płynniejsze działanie Nord 2.

Gdybyś miał opisać Nord 2 5G jednym zdaniem, to jakby ono brzmiało?

OnePlus Nord 2 5G to wszechstronny smartfon, który jakością podzespołów i płynnością działania przebija przeciętne produkty w prawie wszystkich segmentach – to zabójca flagowców 2021 roku.

Prawdopodobny wygląd OnePlus Nord 2 5G, Źródło zdjęć: © OnLeaks
Prawdopodobny wygląd OnePlus Nord 2 5G
Źródło zdjęć: © OnLeaks

Czy jako OnePlus wierzycie w projektowanie urządzeń, które w jednej dziedzinie należą do najlepszych w swojej klasie, ale w innych pozostają w tyle (co jest popularnym wyborem wśród „zabójców flagowców”), czy raczej preferujecie wyważone projekty „bardzo dobre” w każdym, ważnym aspekcie, ale nie najlepszy w każdym z nich?

W OnePlus, podczas projektowania i planowania rozwoju naszych produktów kierujemy się potrzebami użytkowników. W pierwszej kolejności skupiamy się na ich doświadczeniach i pracujemy „wstecz”, na podstawie opinii użytkowników wybierając te funkcje, które są ich zdaniem najważniejsze, niezbędne do dostarczenia tego końcowego efektu, którego potrzebują. Ostatecznie misją OnePlus jest dzielenie się wspaniałą technologią ze światem, a świat obejmuje zarówno użytkowników, którzy chcą najnowszych innowacji, jak i tych, którzy nie potrzebują najnowszych specyfikacji, tylko po prostu codziennego, bezproblemowego korzystania ze smartfonu.

W OnePlus naszym najwyższym priorytetem jest zawsze dostarczenie użytkownikom jak najlepszych produktów. Z jednej strony – pod względem szybkiego działania, z drugiej, w oparciu o, niezwykle ważne dla nas, opinie użytkowników. Po marcowej premierze OnePlus 9 i 9 Pro, niektórzy użytkownicy opowiedzieli nam o obszarach, w których moglibyśmy poprawić zarządzanie ciepłem i żywotność baterii w naszych urządzeniach. Z uwagi na te opinie, nasz zespół badawczo-rozwojowy pracował przez ostatnie kilka miesięcy nad optymalizacją wydajności urządzeń podczas korzystania z wielu najpopularniejszych aplikacji, w tym Chrome, dopasowując wymagania procesora aplikacji do najbardziej odpowiedniej mocy. Pomogło to zapewnić płynne działanie przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Chociaż może to mieć wpływ na wydajność urządzeń w niektórych aplikacjach służących do testów porównawczych, jak zawsze koncentrujemy się na tym, aby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby poprawić wydajność urządzenia dla naszych użytkowników.

Chciałbym zapytać też o to, jak na OnePlusa wpłynie połączenie z OPPO: dzielenie się zasobami to świetna sprawa, ale przecież są to marki reprezentujące zupełnie inne podejście do projektowania produktów. OPPO buduje wizerunek marki, która nie zrobi kroku, jeśli nie przemyśli tego przynajmniej pięć razy, co ma zaowocować wyrafinowanymi, ale nie awangardowymi produktami, podczas gdy OnePlus wciąż stara się być „buntownikiem”, odważnie sięgając po nowości i próbując nietypowych ścieżek i rozwiązań – jak w takim duecie można podzielić prace? Czy OnePlus nie straci swojego charakteru?

I zaraz też – czy należy spodziewać się namacalnych efektów tego połączenia? Na przykład przejście z OnePlus na ColorOS?

OnePlus będzie cały czas działać jako niezależna marka, w strukturach OPPO. Nadal będziemy postępować zgodnie z naszym podejściem Never Settle – (nie osiadajmy na laurach) przy tworzeniu dla użytkowników możliwie najlepszych doświadczeń. Na rynkach, na których działają obie firmy, będziemy nadal konkurować w taki sam sposób, jak dotychczas. Dzięki głębszej integracji z OPPO będziemy mieć pod ręką więcej zasobów, aby tworzyć jeszcze lepsze produkty i jak najlepsze wrażenia użytkownika.

Niedawno ogłosiliśmy również, że pracujemy nad integracją bazy kodu OxygenOS i ColorOS. To jeden z przykładów, w którym głębsza integracja z OPPO doda wartości dla użytkowników OnePlus, ponieważ pozwoli nam dostarczać bardziej stabilne aktualizacje OxygenOS i poprawić nasz harmonogram konserwacji oprogramowania.

Tablety, urządzenia peryferyjne, notebooki – coraz więcej marek zajmujących się do tej pory wyłącznie smartfonami zaczyna poszerzać swoje portfolio. Czy OnePlus także chce wyjść poza telefony i akcesoria do nich? A jeśli tak, to jaki jest pomysł marki na to rozszerzenie?

OnePlus zaczął budować swoje ekosystemowe portfolio produktowe w 2013 roku, wchodząc na rynek z urządzeniami audio. W tym roku wprowadziliśmy na rynek nasze pierwsze urządzenie ubieralne – OnePlus Watch. Naszym celem jest utrzymanie stabilnego i zdrowego wzrostu w perspektywie długoterminowej dzięki naszym produktom ekosystemowym, aby umożliwić korzystanie z usługi OnePlus większej liczbie osób.

Widzimy rosnący potencjał tego, co smartfon może zrobić, aby połączyć się z różnymi rodzajami urządzeń, aby stworzyć płynne połączenie i inteligentne wrażenia cyfrowe. Oferując połączone doświadczenie w różnych kategoriach produktów, OnePlus IoT został stworzony, aby zapewnić bezproblemowe doświadczenia użytkownikom OnePlus na całym świecie.

Wraz z wprowadzeniem zegarka OnePlus wkroczyliśmy w nową fazę i zrobiliśmy nowy krok w rozbudowie naszego ekosystemu. W pierwszej kolejności zrealizowaliśmy 3-urządzeniowy osobisty system cyfrowy (który nazywamy Tri-angle): smartfon, słuchawki i urządzenie ubieralne. Doceniamy wszystkie informacje zwrotne od użytkowników i mediów, którzy naprawdę pomogli nam w ulepszaniu urządzeń i poprawianiu doświadczeń użytkowników.

Jednak OnePlus jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju tego ekosystemu i jak zawsze, kiedy wprowadzamy nowe produkty, nasze podejście polega na tym, aby zacząć od małych rzeczy, w bardziej przystępnej cenie, uzyskać właściwe podstawy, a następnie rozwijać się na zaawansowanych szczeblach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.