Charytatywny SMS bez VAT

Charytatywny SMS bez VAT02.05.2009 16:15
charytatywnie
Katarzyna Pura

Coraz więcej Polaków słysząc o jakichkolwiek tragediach dotykających naszych rodaków stara się pomóc. Jednym z rodzajów pomocy jest wysłanie SMS-a na przygotowany na dany cel numer specjalny. Niestety nie cała kwota, jaką zapłacimy za wysłanie takiej wiadomości tekstowej trafia na wybrany przez nas cel, bo od każdego SMS-a odprowadzany jest podatek VAT, który trafia do budżetu państwa...

Właśnie dlatego ruszyła dziś akcja "Charytatywny SMS bez VAT", za którą stoi koalicja złożona z dwudziestu organizacji charytatywnych.

Właśnie dlatego ruszyła dziś akcja "Charytatywny SMS bez VAT", za którą stoi koalicja złożona z dwudziestu organizacji charytatywnych.

W apelu możemy przeczytać:

"Doświadczenia ostatnich lat pokazują, że jedną z najbardziej popularnych i najczęściej wykorzystywanych metod wspierania społecznych inicjatyw są darowizny przesyłane w formie charytatywnych SMS-ów. Z roku na rok rośnie liczba osób korzystających z tej nowoczesnej i wygodnej formy przekazywania darowizn, w 2002 roku z metody tej korzystało 4%, a w 2007 - 26,3 % darczyńców.

Równocześnie coraz więcej osób korzystających z tej formy przekazywania wsparcia jest oburzonych faktem, że aż ¼ przekazanej przez nich darowizny zabierana jest przez skarb państwa, który obciąża wysłane SMS-y 22-procentową stawką podatku VAT. Przykładowo, jeżeli darczyńca za pomocą wysyłanego SMS-a przekazuje jakieś organizacji kwotę 5 zł, do obdarowanej organizacji trafia niecałe 4 zł, 1,1 zł darowizny w formie podatku VAT zabiera urząd skarbowy.

Na rzecz naszych organizacji tylko w ciągu jednego roku 2008 darczyńcy przekazali 22 426 284,00 zł, a z tej kwoty fiskus zabrał 4 044 084,00 zł. To że budżet państwa zarabia miliony złotych na odruchu ludzkiej solidarności, pomniejszając o ¼ prywatne środki, które indywidualni darczyńcy przekazują na cele służące dobru ogółu, budzi moralny sprzeciw. Szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę, że pieniądze zebrane w kampaniach SMS-owych w większości przeznaczane są na cele, które powinny być finansowane z budżetu państwa. Jak wyglądałaby diagnostyka i leczenie dzieci w Polsce, gdyby nie sprzęt sfinansowany z akcji WOŚP? Czy Centrum Zdrowia Dziecka miałoby nowy czterokondygnacyjny budynek z oddziałami operacyjnymi gdyby nie Fundacja POLSAT? Jak wyglądałoby 14 klinik Centrum, czy Oddział Intensywnej Terapii Noworodka w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, gdyby nie środki przekazane na remont i wyposażenie przez Fundację TVN? Jak funkcjonowałyby w Polsce hospicja, gdyby nie kampanie SMS-owe prowadzone przez Fundację Hospicyjną? Przykłady można by mnożyć...

(...) Zwracamy się do wszystkich, którym bliska jest idea bezinteresownej pomocy o przyłączenie się do apelu o zmianę przepisów opodatkowujących SMS-owe darowizny."

Treść całego apelu możesz znaleźć na stronie SMSbezVAT.pl, tam również możesz złożyć podpis, jeżeli popierasz akcję.

Źródło: SMS bez VAT

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.